Nowe technologieRecenzje

11 kobiet, które zmieniły historię motoryzacji i sposób, w jaki jeździmy

Dziś mija pierwszy dzień Narodowego Miesiąca Historii Kobiet.

Aby to uczcić, celebrujemy kobiety, których pomysły, wytrwałość i wynalazki zmieniły historię motoryzacji i sposób, w jaki jeździmy naszymi samochodami:

Bertha Benz | Klocki hamulcowe i pierwsza podróż

Zacznijmy od kobiety, która umieściła samochody na mapie.

Bertha Benz urodziła się w 1894 roku w Niemczech, kiedy kobietom odmówiono dostępu do wyższego wykształcenia. Poślubiła młodego inżyniera Carla Benza i wspierała jego liczne ścieżki kariery emocjonalnej i finansowej, w tym wynalezienie samochodu.

Nikt nie był bardzo zainteresowany jego samochodem, dopóki Bertha i ich synowie nie wybrali się na słynną już wycieczkę samochodową. Bez wiedzy Carla Bertha i chłopcy wykradli samochód z warsztatu Carla i zabrali go w pierwszą daleką podróż z Mannheim do Pforzheim.

To była ciężka jazda po drogach zbudowanych dla koni i powozów. Podczas swojej podróży dokonała kilku napraw, a nawet wymyśliła pierwszy klocek hamulcowy, wykonany ze skóry, gdy zawiodły drewniane hamulce samochodu.

Jej wytrwałość i determinacja stworzyły popularność, której samochód motorowy potrzebował, aby stać się najważniejszymi nowoczesnymi osiągnięciami świata.

Margaret Wilcox | Nagrzewnica samochodowa

Margaret Wilcox była pionierem. Urodzona w 1839 roku, była jedną z nielicznych kobiet inżynierów tamtych czasów. W 1893 roku otrzymała patent na ogrzewanie wnętrza samochodu, kiedy opracowała system, który odprowadzał ciepło z silnika do kabiny.

Praca Wilcoxa zainspirowała podgrzewacze powietrza stosowane we współczesnych samochodach, dzięki czemu nasze zimowe przejażdżki są przyjemniejsze.

Mary Anderson i Charlotte Bridgwood | Wycieraczka przedniej szyby

Mary Anderson i Charlotte Bridgwood są wdzięczni za wycieraczki, które pomagają nam bezpiecznie jeździć w deszczu i śniegu.

Pomysł Andersona na wycieraczkę wpadł jej do głowy podczas jazdy trolejbusem do Nowego Jorku w 1903 roku. Ze względu na śnieżną pogodę nie mogła patrzeć przez okno i cieszyć się widokami, a kierowca musiał się ciągle zatrzymywać, aby wycierać śnieg z przedniej szyby.

Zainspirowana swoją niezbyt idealną podróżą samochodową, zaprojektowała sprężynowe ramię z gumowym ostrzem, które ocierało się o przednią szybę i mogło być uruchamiane z wnętrza samochodu. Opierając się na pomyśle Andersona, zaledwie kilka lat później, w 1917 roku, Bridgwood zmodernizowała wycieraczkę tak, aby była zasilana elektrycznie, a jej projekt wykorzystywał rolki zamiast piór do czyszczenia przedniej szyby.

Anderson i Bridgwood byli zbyt sprytni jak na swój czas, ponieważ ich patenty wygasły po tym, jak nie przyciągnęli wystarczającej uwagi producentów samochodów. Nie wiedzieli, że wycieraczki przedniej szyby staną się w końcu standardem we wszystkich samochodach.

Florence Lawrence | Automatyczne ramiona sygnalizacyjne

W pewnym momencie historii motoryzacji światła hamowania i kierunkowskazy nie istniały – do czasu, gdy aktorka kina niemego, Florence Lawrence, dostrzegła taką potrzebę.

W 1913 roku Lawrence wynalazł urządzenie zwane Auto Signaling Arm, które „po umieszczeniu z tyłu błotnika można podnosić lub opuszczać za pomocą przycisków elektrycznych” – opisała.

Po naciśnięciu hamulca ramię sygnalizacyjne podniosło się, wskazując zatrzymanie.

Lawrence nigdy nie otrzymała żadnych patentów na swój projekt, ale jej pomysł zainspirował niezbędne kierunkowskazy i światła hamowania, które mamy dzisiaj.

Czerwiec McCarroll | Pasy drogowe

W 1917 roku, jadąc swoim Fordem Model T po kalifornijskiej jezdni, June McCarroll zainspirowała się do stworzenia środka bezpieczeństwa, który ratuje życie do dziś:

„Mój Ford Model T i ja znaleźliśmy się twarzą w twarz z ciężarówką na utwardzonej autostradzie” – wyjaśniła. „Nie zajęło mi dużo czasu wybór między piaszczystą koją po prawej a dziesięciotonową ciężarówką po lewej! Wtedy wpadłem na pomysł białej linii namalowanej pośrodku autostrad w celu zapewnienia bezpieczeństwa ”.

McCarroll rozpoczął kampanię pisania listów, która zyskała tak duże zainteresowanie, że malowane linie stały się prawem Kalifornii w 1924 r. Reszta kraju szybko poszła w jej ślady.

Katharine Blodgett | Szkło nieodblaskowes

Inżynier i naukowiec Katharine Blodgett jest osobą, której zawdzięczamy stworzenie nieodblaskowych i przeciwodblaskowych szyb przednich.

Urodzona w Schenectady w stanie Nowy Jork w 1898 roku, uzyskała tytuł licencjata w Bryn Mawr College, a tytuł magistra na University of Chicago. W 1926 roku, w wieku 21 lat, Blodgett była pierwszą kobietą, która otrzymała tytuł doktora fizyki na Uniwersytecie Cambridge.

W 1938 roku opracowała mydło w płynie, które po nałożeniu 44 warstw na szkło przepuszczało 99% światła. Jej rozwój utorował drogę przyszłym inżynierom do stworzenia trwalszej powłoki, która nie ściera się.

Hedy Lamarr | Bluetooth

Możesz rozpoznać Hedy Lamarr z filmu The Conspirators z czasów II wojny światowej, ale Lamarr była kimś więcej niż aktorką – była wynalazczynią, która stworzyła technologię w samochodach z funkcjami Bluetooth.

W latach czterdziestych Lamarr wynalazł urządzenie, które blokowało wrogie statki przed przerywaniem sygnałów naprowadzania torped. Urządzenie będzie odbierać sygnały torped i przeskakiwać z częstotliwości na częstotliwość, co prawie uniemożliwiłoby wrogowi zlokalizowanie wiadomości.

Jest to technologia „skoków częstotliwości”, którą znajdujemy w funkcjach Bluetooth w naszym samochodzie, która pozwala nam rozmawiać przez telefon bez użycia rąk lub przesyłać strumieniowo naszą ulubioną muzykę.

Jej technologię można również znaleźć w telefonach komórkowych, Wi-Fi i GPS.

Stephanie Kwolek | Opony kevlarowe i wzmocnione klocki hamulcowe

W 1964 roku chemik Stephanie Kwolek odkrył syntetyczne włókno Kevlar. To włókno polimerowe jest pięciokrotnie mocniejsze niż stal, ale lżejsze niż włókno szklane. Jest nawet kuloodporny.

Jej odkrycie uratowało życie niezliczonym ludziom, ponieważ Kevlar jest teraz używany do produkcji kamizelek kuloodpornych i zbroi.

Dziś możemy znaleźć Kevlar w naszych oponach i wzmocnionych klockach hamulcowych.

Mimi Vandermolen | Ergonomiczne sterowanie

W 1970 roku studio projektowe Forda przyjęło do zespołu Mimi Vandermolen jako jedną z pierwszych pełnoetatowych projektantek.

Po swoim pierwszym projekcie pracującym nad Mustangiem II z 1974 roku kierowała zespołem projektowym wnętrza Taurusa w 1986 roku.

W modelu Taurus Vandermolen stworzył ergonomiczne elementy sterujące, pokrętła funkcji klimatyzacji, przyciski z wypukłościami i zakrzywioną deskę rozdzielczą, aby ułatwić dostęp do elementów sterujących. Dzięki jej pracy samochód stał się bardziej dostępny i dostosowany do kierowców.

Następnie kierowała wszystkimi projektami małych samochodów Forda w Ameryce Północnej oraz stylizacją Probe z 1993 roku, wewnątrz i na zewnątrz.

Gladys Mae West | GPS

Jako matematyk, który pracował dla US Naval Weapons Laboratory, Glady Mae West była kierownikiem projektu SEASAT, pierwszego satelity mierzącego głębokość oceanów na orbicie Ziemi.

Praca nad projektem SEASAT z 1978 r. Pomogła Westowi i jej zespołowi zbudować satelitę GEOSAT do tworzenia symulacji komputerowych powierzchni Ziemi.

Jej obliczenia i praca nad SEASATEM i GEOSATEM pomogły w stworzeniu systemów GPS w naszych samochodach – bez niej bylibyśmy zgubieni.

Ten artykuł, napisany przez Racheala Colberta, został pierwotnie opublikowany na ClassicCars.com, partnerze redakcyjnym Motor Authority.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close