Recenzje

1999 Chevrolet Corvette w garażu Jaya Leno

Ani klasycznej, ani nowiutkiej, C5 Corvette można łatwo przeoczyć. Ale to pokolenie ma wiele do zaoferowania, wyjaśnia Jay Leno w podsumowaniu swojego Chevroleta Corvette z 1999 roku w swoim programie Garage w YouTube.

Wprowadzony na rynek w roku modelowym 1997, C5 był kluczowym momentem dla Corvette. General Motors pozwolił samochodowi sportowemu marnieć, utrzymując starzejącą się Corvette C4 w produkcji, tak jak przewyższali ją rywale. Jak udokumentowano w książce „All Corvettes Are Red”, gigant z Detroit rozważał nawet zabicie Corvette, zamiast wydawać pieniądze na opracowanie zamiennika C4.

C5 dostał zielone światło i wprowadził kilka kluczowych funkcji inżynieryjnych. Zachował nadwozie z włókna szklanego z poprzednich generacji, ale dodał sztywniejsze podwozie z hydroformowanymi szynami, a także tylną skrzynię biegów, aby poprawić rozkład masy. Ten podstawowy układ zostałby przeniesiony na kolejne generacje C6 i C7, zmieniając się dopiero dla Corvette C8 z silnikiem środkowym w 2020 roku.

Ta generacja wprowadziła również LS1 V-8, który początkowo miał 345 koni mechanicznych. Model wydajności Z06 został wprowadzony w 2001 roku z mocniejszą wersją V-8 nazwaną LS6. Początkowo osiągał 385 KM, ale później został ulepszony do 405 KM.

C5 zachował wysuwane reflektory i ogólne proporcje generacji C4, ale z gładszymi powierzchniami, które nadały C5 bardziej nowoczesny wygląd. C5 wprowadzono na rynek jako coupe typu fastback ze zdejmowanymi dużymi panelami dachowymi; Wersje nadwozia typu kabriolet i coupe w wersji notchback zostały później dodane do oferty.

Leno, który dostał swoje C5 w zamian za jazdę samochodem wyścigowym Indianapolis 500, wydawał się być pod największym wrażeniem, że Chevy mógł zaoferować taki samochód w (stosunkowo) przystępnej cenie, bez wchodzenia w sześciocyfrową skalę. Tak jest nadal w przypadku obecnej Corvette Stingray, która oferuje 3,0-sekundowe przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę za około 60000 USD.

Kliknij powyżej, aby dowiedzieć się więcej o historii i inżynierii C5 Corvette oraz zobaczyć, jak Jay prowadzi samochód po ulicach Los Angeles. Jak zawsze, miło jest usłyszeć warczenie LS1 V-8.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close