Nowe technologieRecenzje

2020 Audi A6 Allroad leczy blues crossovera

Było wiele samochodów i wiele więcej kilometrów, ale gdybym musiał to zrobić jeszcze raz, nadal brałbym Audi A6 Allroad 2020.

Podczas podróży służbowej pokonując 1000 mil za kierownicą wszystkiego, od pełnowymiarowych SUV-ów, przez kompaktowe sedany po samochody Bentley Bentayga ultralux SUV, A6 Allroad przejechał najwięcej kilometrów i sprawdził wszystkie pola: przyjemność z jazdy, doskonałe prowadzenie, dużo przestrzeni ładunkowej, technologia dzieląca obciążenie podczas jazdy i oszałamiający wygląd, który sprawiał, że patrzyłem trochę dłużej za każdym razem, gdy zbliżałem się do eleganckiego wagonu .

Brakowało mu tylko peryskopu, który pozwoliłby zobaczyć wszystkie olbrzymie SUV-y i prehistoryczne półmiski. Pojazdy w ruchu drogowym zmieniły się diametralnie od czasu wprowadzenia kombi A6 Allroad po raz pierwszy w 2000 roku. Ale 3-litrowy turbodoładowany V-6 poradził sobie z ogromnymi tłumami, oferując mocne, bogate w moment obrotowy wybuchy i zwinne manewrowanie po pasie. To antidotum na crossover.

Mój tester na tydzień przyszedł w topowym wykończeniu Prestige z metalicznym lakierem Avalon Green. To kolor, który zmienia się jak Wielkie Jezioro w letni dzień, od łupkowego, przez morską zieleń do odległego błękitu. Szeroka i niska sylwetka, krótkie zwisy oraz szare, matowe okładziny na okrągłych nadkolach i długie panele wahaczy pięknie komponują się ze sobą, tworząc samochód, który nie jest tylko antidotum na zmęczenie crossoverem, ale wyróżnia się konstrukcją dla wszystkiego na czterech kołach.

Srebrne zderzaki, relingi dachowe i progi otaczają go jak trapez. Przód przedstawia stromą kratę z pionowymi listwami, które różnią się od poziomych listew w sedanie. Krzywe rzeźbią muskularne przednie i tylne końce, a standardowe 20-calowe koła wygładzają profil, nadając mu wyrafinowany i złowieszczy wygląd. Jednak żadna miłość nie jest doskonała. Tylne drzwi ledwo wcięły się w okładzinę nad tylnymi nadkolami. Osoby z OCD mogą mieć z tym problem.

Wnętrze utrzymało wyrafinowane kontrasty, z powierzchniami skórzanymi w kolorze perłowego beżu kontrastującymi z teksturowanym wykończeniem z jesionu z aluminiowymi akcentami. Usiadł z westchnieniem ulgi i wdzięczności.

Zmodyfikowane zachowanie

Allroad jest o około 1,5 cala wyższy niż sedan A6 średniej wielkości, ale standardowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne zapewnia 2,4 cala zmienności, w zależności od sześciu trybów jazdy. W szczytowym momencie z 7,3-calowym prześwitem w trybie Offroad, A6 Allroad rywalizuje z niektórymi crossoverami SUV.

Przełącz się jednak na tryb dynamiczny i obniża się ze standardowego 5,5 cala do 4,9 cala, co wywołuje uczucie trzewne. Wciąż nie jest tak niski jak prześwit 4,2 cala w A6, ale zmiana czułości przepustnicy w trybie dynamicznym jest znacząca. W trybie Comfort kroczy jak pies w letni dzień. Tryb dynamiczny sprawia, że ​​jeży się i rzuca w stronę tego dużego, futrzastego króliczka przed sobą.

335-konny silnik V-6 z turbodoładowaniem i moment obrotowy 369 funtów (369 funtów) jest kierowany na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów, która działa płynnie na wysokich biegach, ale jest mniej pewna na niższych biegach. Według Audi, A6 Allroad przyspiesza do 60 mil na godzinę w 5,1 sekundy, a małe łopatki zmiany biegów pozwalają zanurzyć się głębiej w zakresie obrotów. Jest szybki, ale nie przytłaczający dla pasażerów, więc nadal daje dużo radości kierowcy, nawet gdy rodzina siedzi w osądzie. Aby uzyskać większą wydajność, rozważ 2,9-litrowy turbodoładowany V-6 w S6 może przechylić 60 mil na godzinę w 4,4 sekundy. Lub wejdź all-in z 2021 RS6 Avant i jego 591-konny 4,0-litrowy silnik V-8 z podwójnym turbodoładowaniem. Rodzina może nie przyjść na przejażdżkę za 110 000 dolarów, w drodze lub do sprzedawcy.

Masywna, owinięta skórą kierownica dobrze leży w dłoniach, a kierownica napina się, gdy sygnały wejściowe się zwiększają. A6 Allroad prowadzi się wdzięcznie, zwinnie i znacznie bardziej przypomina A6 niż Q8, które ma prawie tyle samo 30,5 stóp sześciennych przestrzeni za tylnymi siedzeniami. Mój tester był wyposażony w układ kierowniczy tylnej osi (1800 USD), który skraca promień skrętu przy niskich prędkościach, lekko obracając tylne koła w kierunku przeciwnym do przednich. Skutecznie skraca samochód podczas parkowania lub zawracania. Przy wyższych prędkościach tylne koła obracają się w tym samym kierunku co przednie, co zapewnia większą stabilność i płynniejszą zmianę pasa ruchu.

Łagodny układ hybrydowy silnika działa jak bardziej wyrafinowany rozrusznik, który wygładza automatyczny system stop start i uzupełnia silnik przy dużych obciążeniach. A6 Allroad może rozpędzić się od około 15 mil na godzinę do zatrzymania bez włączonego silnika i może odzyskać niewielkie ilości energii do naładowania 48-woltowego akumulatora pod podłogą bagażnika. Działa niezauważalnie bez narzucania kierowcy, opakowania czy jakości jazdy.

W trybie Comfort jazda jest rzeczywiście taka. Tryb automatyczny dobrze dostosowuje się do zmiennych podczas jazdy po autostradzie, przełączając między trybem dynamicznym i komfortowym na podstawie danych wejściowych. Tryb Offroad podnosi się o 1,2 cala przy prędkości do 21,7 mil na godzinę, a tryb podnoszenia może dodać kolejne 0,6 cala, aby uzyskać ten 7,3-calowy prześwit podczas wspinania się po skałach, ale nie miałem również okazji przetestować.

Świetna technologia

Większość czasu spędzałem na jeździe po autostradzie, gdzie doskonała technologia A6 Allroad pomogła przejąć ciężar. Szkoda, że ​​nie można uzyskać adaptacyjnego tempomatu lub aktywnej kontroli pasa ruchu bez pakietu Driver Assistance, który jest standardowym wyposażeniem w najwyższym wyposażeniu Prestige, ponieważ znacznie ułatwia to każdą podróż.

12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników Audi jest najlepszy na rynku. Umożliwia powiększanie i pomniejszanie widoku Map Google, który może obejmować szerokość klastra. Lub, obrotomierz i prędkościomierz można zmienić do normalnych proporcji, a mapa może zmieścić się między nimi. Możesz też wyświetlić elementy sterujące dźwiękiem w zestawie wskaźników i pozostawić nawigację na 10,1-calowym ekranie dotykowym na konsoli środkowej. Możesz mieć to tak, jak chcesz, i chociaż kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto jest standardem, natywna nawigacja MMI Audi jest wyjątkiem, która jest lepsza niż smartfon. Przez większość mojej jazdy trzymałem bezprzewodowy Apple CarPlay na ekranie dotykowym w celu wyświetlania tekstów i korzystałem z naturalnych poleceń głosowych do nawigacji w klastrze.

Ekran dotykowy znajduje się nad kolejnym 8,6-calowym wyświetlaczem do sterowania klimatyzacją. Haptyczne sprzężenie zwrotne dawało w przeszłości mieszane rezultaty, ale wersja Audi świeci, klika i prawie cofa się jak prawdziwy przycisk. Ale może być konieczne naciśnięcie wirtualnego przycisku przez nieco dłużej niż prawdziwy przycisk.

Dział public relations Audi wie, że przy 4500 dolarów przeskoku z Premium Plus do Prestige za 71 990 dolarów, równie dobrze można się zdecydować i cieszę się, że to zrobili.

Dodaje chłodzone przednie siedzenia, doskonały wyświetlacz przezierny i dźwiękochłonne szyby z podwójnymi szybami, które zapewniają cichą jazdę nawet z panoramicznym szyberdachem.

A6 Allroad 2020 jest o około 2000 USD więcej niż obszerniejszy i bardziej masywny trzyrzędowy SUV Q7, ale sam w sobie jest wart doładowania. Zawieszenie pneumatyczne i doskonałe prowadzenie sprawiają, że jest o wiele lepszy. To świetny krążownik autostradowy i codzienny kierowca z przestrzenią crossovera i wyglądem luksusowego samochodu. Bentayga był fantastyczny, ale A6 Allroad był na tyle realistyczny, że mogłem do niego wracać.

Audi udzieliło nam tygodniowej pożyczki Audi A6 Allroad na rok 2020, aby zapewnić Ci tę jazdę z pierwszej ręki.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close