CiekawostkiNowe technologieRecenzje

2021 Cadillac XT4 zaprezentowany w Europie z silnikiem Diesla

Cadillac XT4 – gotowy na Europę

Pierwszy kompaktowy crossover Cadillaca oferuje więcej dla nowej generacji nabywców premium

Wraz z pierwszym w historii XT4 Cadillac przedstawia nowy kompaktowy crossover opracowany dla następnej generacji wymagających klientów premium. Będą mieli do wyboru napęd na przednie i wszystkie koła oraz dwie wydajne opcje układu napędowego: 2,0-litrowy turbodiesel opracowany w Europie i dla niej oraz 2,0-litrowy silnik benzynowy, który wkrótce uzupełni portfolio.

XT4 pojawi się w europejskich salonach od 10 października i będzie oferowany w dwóch ekskluzywnych i bogato wyposażonych edycjach specjalnych: Launch Edition i Launch Edition Sport. W Niemczech ceny tych dwóch wersji Launch Edition zaczynają się od 42 900 lub 47 100 euro, w zależności od wariantu modelu.

Zaprojektowany w oparciu o architekturę ekskluzywnego kompaktowego SUV-a, Cadillac wchodzi do najszybciej rozwijającego się segmentu premium w branży, zapewniając wyrazisty design, pewne osiągi, przestronne wnętrza i nowe technologie.

„Pierwszy w historii Cadillac XT4 daje nam dostęp do segmentu, w którym Cadillac nigdy wcześniej nie był” – mówi Conark Shah, dyrektor zarządzający Cadillac Europe. „Dzięki naszemu kompaktowemu crossoverowi zamierzamy przyciągnąć zarówno nowych, jak i dotychczasowych klientów, którzy kupują wyjątkowy samochód, który oferuje wszystko, co odróżnia prawdziwego Cadillaca od konkurencji, dzięki wymiarom i układom napędowym dostosowanym do Europy”.

Proste i wyrzeźbione linie przyciągają klienta i podkreślają potężne proporcje XT4 oraz jego niepowtarzalną prezencję. Wnętrze to estetyka projektu Cadillaca: przemyślana i artystyczna integracja technologii i atrakcyjnego stylu. Kabina jest wyjątkowo wyrafinowana, z oczekiwaną dużą przestronnością tylnych siedzeń.

Cadillac debiutuje również w XT4 ze swoją nową globalną strategią trymowania „Y”. Charakterystyczne modele Premium Luxury i Sport zbudowane są z dobrze wyposażonego wyposażenia Luxury (podstawowego). Specyficzne elementy wyposażenia i stylistyka dostosowują wykończenia Premium Luxury i Sport do różnych gustów i preferencji klientów.

Dodatkowe zalety XT4 to:

Cadillac User Experience (CUE) z całkowicie nowym kontrolerem obrotowym
Inteligentne elementy podwozia, w tym dostępne podwójne sprzęgło, odsprzęganie napędu na wszystkie koła
Dostępne aktywne zawieszenie sportowe z ciągłą kontrolą amortyzacji
Nowy elektrohydrauliczny asystent hamowania

STYL Z SUBSTANCJĄ

Zespół młodych projektantów reprezentujących serce docelowej grupy demograficznej XT4 kierował projektem, tworząc wyrazistego SUV-a, który wprowadza wyższą rzeźbę do linii Cadillaca – a dzisiejszy pojazd jest bardzo bliski ich oryginalnym wizjom zewnętrznym i wewnętrznym.

„XT4 ma świetną prezencję, która jest pewna i zrównoważona” – powiedziała Therese Pinazzo, kierownik ds. Projektowania zewnętrznego. „Emanuje DNA Cadillaca, ale z nową śmiałością, która świadczy o młodości zespołu i klientów”.

Zgodnie z nową strategią wyposażenia Cadillaca „Y”, modele Luxury, Premium Luxury i Sport oferują charakterystyczne akcenty stylistyczne i wykończenia, aby stworzyć niepowtarzalne osobowości i większy wybór dla klientów. Modele XT4 Sport są wyposażone w błyszczącą czarną siatkową osłonę, inspirowaną wysokowydajnymi modelami Cadillaca z serii V, błyszczące czarne listwy okienne i wybrane felgi ze stopów lekkich. Modele Luxury i Premium Luxury są wyposażone w kratki z jasnymi metalicznymi akcentami, satynowe aluminiowe listwy okienne i klamki drzwi z satynowym chromem.

Wszystkie modele są wyposażone w zaawansowaną technologię oświetlenia LED z przodu iz tyłu, z przednimi światłami mijania i drogowymi w technologii LED oraz w listwę oświetleniową LED do świateł do jazdy dziennej. Pionowa sygnatura świetlna Cadillaca w kształcie litery L jest rozciągnięta poziomo, podkreślając szerokość i pewność siebie XT4.

Standardowe tylne światła LED są umieszczone w tradycyjnych czerwonych soczewkach w wersjach Luxury i Premium Luxury, podczas gdy model Sport ma przyciemniane soczewki o neutralnej gęstości (przezroczyste), które uzupełniają ogólnie ciemniejszy wybór kolorów nadwozia.

Odważna, wyrafinowana i przestronna kabina

Nawiązując do motywów stylistycznych nadwozia, kabina nowego XT4 emanuje śmiałością i atletyczną siłą. Szerokie łuki i zwężające się linie zwiększają poczucie przestronności i nadają mu napięty, ciasno owinięty wygląd.

Elementy wnętrza łączą się w wyrafinowany i nowoczesny design. Intuicyjna technologia obejmuje bezprzewodowe ładowanie urządzeń nowej generacji oraz kabinowy jonizator powietrza.

„We wnętrzu XT4 wydestylowaliśmy Cadillaca do jego istoty” – powiedział Phillip Kucera, kierownik ds. Projektowania wnętrz. „Mogliśmy być prostsi i odważniejsi niż kiedykolwiek wcześniej, nadając charakter SUV-a i sportowe konotacje”.

XT4 oferuje wyjątkową przestrzeń dla kompaktowego SUV-a klasy premium, szczególnie dla pasażerów na tylnych siedzeniach z 1004 mm dużej przestrzeni na nogi. XT4 oferuje również 1385 litrów maksymalnej pojemności ładunkowej po złożeniu tylnych siedzeń.

„Model XT4 został zaprojektowany całościowo, aby zapewnić dynamiczny sportowy wygląd zewnętrzny bez uszczerbku dla komfortu i funkcjonalności dla pasażerów” – powiedział Robin Krieg, wiodący projekt nadwozia Cadillaca.

„To świetna równowaga, która zapewnia styl i wygodę podczas długich przejażdżek, takich jak weekendowy wypad na ulubiony stok narciarski, a jednocześnie oferuje doskonałą przestrzeń ładunkową na sprzęt z wyprawy narciarskiej”.

Dodatkowe cechy wnętrza i najważniejsze cechy:

Gruba, trójramienna kierownica obszyta skórą jest całkowicie nowa i została opracowana w celu podkreślenia sportowego charakteru pojazdu, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu kierowcy podczas długich podróży.
Zainspirowane sportem siedzenia z wydatnym siedziskiem i oparciem zapewniają równowagę między komfortem a rodzajem podparcia typowego dla sportowych sedanów. Dostępna jest również usługa masażu.
Dostępne oświetlenie Ambiente rzuca wyrafinowany blask i podkreśla ważne cechy.
Integracja technologiczna obejmuje pierwszy dotykowy kontroler obrotowy Cadillaca dla interfejsu Cadillac User Experience® (CUE) i innych funkcji pojazdu (więcej informacji poniżej), a także usprawnione sterowanie pojazdem dla łatwiejszej i bardziej intuicyjnej obsługi.
W chwili premiery w Europie turbodiesel XT4 będzie oferowany w dwóch różnych wersjach: Launch Edition i Launch Edition Sport:
XT4 Launch Edition (napęd na przednie koła) – z 18-calowymi felgami aluminiowymi, przednim grillem, relingami dachowymi, dolną listwą czołową i listwami wokół szyb wykonanymi z satynowego aluminium. srebrny metalik
XT4 Launch Edition Sport (napęd na przednie koła lub na cztery koła z układem podwójnego sprzęgła) – z 20-calowymi aluminiowymi kołami, sportową kratką, sportową kierownicą, relingami dachowymi, dolną listwą ozdobną i listwami okiennymi w błyszczącej czerni, aluminium sportowe pedały i tylne światła LED z przezroczystymi soczewkami
XT4 jest standardowo wyposażony w szeroki zakres funkcji zapewniających komfort i bezpieczeństwo, w tym rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeżenie o zjechaniu z pasa i asystent utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym, fotel z ostrzeżeniem o bezpieczeństwie, automatycznie podgrzewane fotele z przodu iz tyłu, automatycznie podgrzewana kierownica, klapa tylna z obsługą bez użycia rąk i nowym dotykowym obrotowym przyciskowym kontrolerem infotainment.

Ponadto obie wersje są wyposażone w kamerę surround, lusterko wsteczne drugiej generacji o wysokiej rozdzielczości, automatyczny asystent parkowania do parkowania równoległego i prostopadłego, informacje CUE i system multimedialny ze zintegrowaną nawigacją 3D i wiele więcej. Launch Edition Sport posiada również adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go i pełnokolorowym wyświetlaczem przeziernym.

Aby uzyskać jeszcze wyższy poziom luksusu, klienci mogą dodać opcjonalny Pakiet Premium. Obejmuje podwójny szyberdach UltraView® z elektryczną roletą przeciwsłoneczną, wentylowane i elektrycznie regulowane przednie fotele z funkcją masażu, skórzaną tapicerkę z perforowanymi wstawkami, Bose® Centerpoint® Surround Sound System z 13 wysokowydajnymi głośnikami oraz trzema do wyboru (Launch Edition ) i dwa (Launch Edition Sport) różne kolory wnętrza.

INTUICYJNE TECHNOLOGIE

XT4 oferuje najnowszą generację CUE, oferując wrażenia podobne do smartfonów z intuicyjnym interfejsem, szybszą reakcją i rozpoznawaniem głosu. Nowy kontroler obrotowy zapewnia użytkownikom alternatywne sposoby interakcji z systemem.

Nowy kontroler zawiera

regulacja głośności i wyszukiwanie elementów sterujących do przodu do tyłu systemu audio
przyciski skrótów do szybkiego dostępu do najczęściej używanych aplikacji, takich jak Audio, Telefon, Nawigacja (jeśli jest dostępna) i Strona główna
oraz duże środkowe pokrętło do obsługi podstawowych funkcji najczęściej używanych aplikacji, przewijania menu i list oraz wybierania innych aplikacji do wyświetlenia.
Dodatkowe opcjonalne technologie XT4 obejmują:

Ekran interfejsu CUE o przekątnej 8 cali i rozdzielczości 768p HD
Bezprzewodowe ładowanie nowej generacji o mocy 15 W zapewnia szybsze ładowanie.
Cztery standardowe porty USB i trzy 12-woltowe gniazda zasilania akcesoriów. Modele wyposażone w dostępne radio z nawigacją (standard w Premium Luxury i Sport) otrzymują również czytnik kart pamięci SD w konsoli środkowej.
DYNAMIKA I OSIĄGI JAZDY XT4

Pewnego siebie, atletycznego wyglądu nowego Cadillaca XT4 uzupełnia duża zwinność. To charakterystyczny Cadillac pod względem wyrafinowania i szybkości reakcji, ale z młodzieńczą ostrością wywodzącą się z uznanych przez krytyków sportowych sedanów marki.

XT4 jest napędzany dwoma nowoczesnymi i wydajnymi silnikami 2-litrowymi, które spełniają, a nawet przewyższają surowe normy emisji spalin Euro 6d

Nabywcom XT4 w Europie oferowany jest wyłącznie nowy silnik turbodiesel, pierwszy od dawna w każdym modelu Cadillaca na całym świecie. Ten 2,0-litrowy układ napędowy został opracowany w Europie i przede wszystkim z myślą o europejskich klientach. Czyste i wydajne silniki wysokoprężne są nadal najpopularniejszą opcją układu napędowego do SUV-ów o kompaktowych lub większych rozmiarach.

Turbodiesel w XT4 ma moc 128 kW (174 KM) i maksymalny moment obrotowy 381 Nm w zakresie od 1.500 do 2750 obr min, oferując dynamiczne osiągi przy niskich obrotach, a następnie niskim poziomie hałasu i wibracji. Dzięki takim osiągom i wyrafinowanym właściwościom turbodiesel jest idealnym źródłem zasilania dla XT4.

Dodatkowymi zaletami tego silnika są jego niska waga 145 kg i kompaktowe wymiary, częściowo dzięki głowicy cylindrów ze zintegrowanym kolektorem wydechowym. Paliwo jest wtryskiwane wydajnie przez układ Common Rail z ciśnieniem paliwa 2000 barów i wtryskiwaczami elektromagnetycznymi. Aktywne zarządzanie temperaturą i ciągła pompa oleju o zmiennym wydatku dodatkowo przyczyniają się do zwiększenia wydajności paliwowej.

Wkrótce XT4 będzie również dostępny z silnikiem benzynowym 2,0 l. Ten całkowicie nowy, zaawansowany i mocny czterocylindrowy rzędowy silnik – 115 KM na litr – jest wyposażony w pierwszy w branży system tripower. System został zaprojektowany w celu optymalizacji osiągów i wydajności poprzez trzy różne tryby pracy, w tym wysoki i niski skok zaworów oraz aktywne zarządzanie paliwem (dezaktywacja cylindra).

Silnik jest również wyposażony w turbosprężarkę typu twin-scroll, aby zwiększyć wytwarzanie momentu obrotowego przy niższych prędkościach, a także bezpośredni wtrysk, aktywne zarządzanie temperaturą i technologie stop start. Moc posiada certyfikat DIN i zapewnia moc 230 KM (169 kW) przy 5000 obr.min i 350 Nm dostępnej w zakresie od 1500 do 4000 obr.min. Prawie płaska krzywa momentu obrotowego zapewnia XT4 zaskakującą reakcję w całym zakresie obrotów silnika.

Oba silniki współpracują z płynnie działającą i wydajną dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która zapewnia umiarkowane zużycie paliwa na poziomie 6,4 l 100 km i emisję CO2 167 g km (silnik wysokoprężny FWD), odpowiednio 10,0 l 100 km i 228 g km CO2 ( benzyna AWD) zgodnie z normami WLTP. Dzięki elektronicznemu precyzyjnemu przesuwowi nowej generacji charakteryzuje się intuicyjną sekwencją zmiany biegów.

Jeśli chodzi o skierowanie mocy XT4 na chodnik, przednie zawieszenie typu kolumny i niezależne tylne zawieszenie z pięcioma linkami są tak dostrojone, aby zrównoważyć wyrafinowanie z reakcją. Standardowy tryb wyboru kierowcy pozwala na dostosowanie tego strojenia do różnych stylów jazdy i warunków drogowych.

Dostępny jest napęd na cztery koła z podwójnym sprzęgłem (standard w wersjach benzynowych) i zapewnia wygodę całkowitego odłączenia tylnych kół, gdy kierowca zechce, eliminując tarcie układu napędowego, a tym samym optymalizując zużycie paliwa.

Dostępne w XT4 Sport aktywne sportowe zawieszenie obejmuje ciągłą kontrolę amortyzacji i przenosi dynamikę jazdy i kontrolę na wyższy próg, wykorzystując elektroniczne czujniki do monitorowania drogi w czasie rzeczywistym i dokonując regulacji amortyzacji co 2 milisekundy.

XT4 jest także pierwszym Cadillaciem, w którym wprowadzono elektrohydrauliczne wspomaganie hamowania, które zastępuje tradycyjny podciśnieniowy układ wspomagania hamowania układem elektrohydraulicznym, który zwiększa oszczędność paliwa i zajmuje mniej miejsca pod maską.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close