Nowe technologieRecenzje

2021 Kursy Polestar 2 z innym rodzajem luksusu

Zza kierownicy Polestara 2 z 2021 roku widać, że ten samochód jest inny. To luksusowy samochód za 60000 dolarów, ale materiały nie przypominają niczego z Audi, Mercedes-Benz, czy nawet siostrzanej marki Volvo. Polestar 2 to sportowy sedan, ale ma zawieszenie, którego nie zobaczysz poza samochodem z tunerem. Ma moc 408 koni mechanicznych, ale jego silniki elektryczne nie zapewniają takiej mocy, jak BMW M3.

Polestar 2 i sam Polestar 2021 to zrównoważony rozwój, moc, osiągi i styl, a wszystko to filtrowane przez pryzmat napędu elektrycznego. Pojechałem do Michigan, aby poprowadzić pierwszy pojazd elektryczny Polestar, aby sprawdzić, czy jest inny we właściwy sposób.

Elektryczny jest elektryczny

Dźwignia gazu pokazuje, że sedan Polestar 2 fastback oferuje inny rodzaj mocy niż większość samochodów wyczynowych, choć nie jest to nowość w branży.

Osiągi EV nie wymagają górnych krzywek, turbosprężarek ani zmiennych faz rozrządu, aby wytworzyć moc. Wymaga po prostu mocnych silników elektrycznych, które mogą szybko pobierać energię z akumulatora. Ten samochód ma dwa z nich. Są to identyczne silniki z magnesami trwałymi – jeden z przodu, jeden z tyłu – każdy o mocy 204 koni mechanicznych i momencie obrotowym 243,4 funta-stopy i daje samochodowi napęd na wszystkie koła. Moc nie rośnie tak, jak w przypadku silnika benzynowego. Potrafię natychmiast wykorzystać łączne 408 KM i 487 lb-ft momentu obrotowego, aby płynnie i prawie bezgłośnie wystrzelić samochód do przodu. Osiąga 60 mil na godzinę w zaledwie 4,45 sekundy i zapewnia dużą siłę uderzenia, dzięki czemu przejazd autostradą jest bardzo łatwy.

Inne pojazdy elektryczne mają taką moc. Tesla Model YI, którym ostatnio jeździłem, jest równie szybki lub szybszy. To szczęśliwy dodatek do wydajności elektrycznej.

Polestar 2 oferuje również jazdę na jednym pedale, jak Model Y. Do wyboru są tryby jazdy Off, Low i Standard. Standard jest najbardziej agresywnym i sugerowanym trybem zwiększania wydajności samochodu poprzez wychwytywanie jak największej ilości energii poprzez regenerację hamulców. Sprawia również, że Polestar 2 ma wrażenie, że naciskam hamulec za każdym razem, gdy zwalniam przepustnicę. W tym trybie prawie nigdy nie muszę używać hamulców ciernych, aby zatrzymać samochód na podmiejskich światłach na mojej drodze z Ypsilanti do piekła iz powrotem. Polestar zapewnia nawet mały wykres w zestawie wskaźników, który pokazuje, kiedy w grę wchodzą zarówno hamowanie regeneracyjne, jak i cierne.

Obsługa samochodu tunera

Polestar oferuje trzy inne sposoby dostosowania dynamiki 2. Dwa z nich to tryby kontroli stabilności i kierowania, które są obecnie powszechne w każdym samochodzie. Trzecia regulacja dotyczy samochodów wyścigowych i samochodów tunerowych.

Ustawienie ESC Sport rozluźnia linkę stabilizującą na tylnych kołach bez ingerencji, podczas gdy układ kierowniczy ma ustawienia Lekki, Standardowy i Mocny.

Podczas jazdy po drogach podmiejskich i położonych nad jeziorem w Michigan wybieram Standard jako moje ulubione ustawienie. Zapewnia najlepszą równowagę wysiłku i stabilności na środku. Ustawienie Light nie ma części tej stabilności, podczas gdy Firm ma dużą stabilność, ale jest sztucznie ciężki. Standard jest w sam raz i żadne z ustawień nie zmienia bezpośredniości przełożenia 15,8: 1.

Polestar 2, którym jeżdżę, to model Launch Edition z opcjonalnym pakietem Performance o wartości 5000 USD, który wzmacnia sprężyny i stabilizatory, obniża samochód o 0,2 cala, modernizuje złote zaciski Brembo z tarczami hamulcowymi nawiercanymi krzyżowo, zamienia je latem wyczynowe opony Continental SportContact 6 na 20-calowych kutych felgach aluminiowych, a do tego złote pasy bezpieczeństwa i czarny panel dachowy. Jest też sztuczka imprezowa: ręcznie regulowane przepustnice zaworowe Ohlins z podwójnym przepływem, każda z 22 ustawieniami.

Ustawienia znajdują się na każdym amortyzatorze i należy je wyregulować ręcznie. Polestar zaleca dealerowi dokonanie tych zmian.

Samochód pochodzi z fabryki w konfiguracji średniej firmy, którą Polestar nazywa nominalnym. Używa ustawień 12 z przodu (1 jest najtwardszy, 22 najdelikatniejszy) i 14 z tyłu. Dwa inne zalecane ustawienia Polestar to Track, z 8 ustawieniami z przodu i 10 z tyłu oraz Comfort, które wykorzystuje ustawienia 18 i 20.

W tym domyślnym ustawieniu fabrycznym Polestar 2 ma sportowe ruchy sedana charakteryzujące się mocną, ale nie ostrą jazdą i niewielkim nadwoziem podczas zakrętów. Akumulator waży 1100 funtów i przyczynia się do masy własnej 4680 funtów, ale jest ustawiony nisko, aby uzyskać idealny środek ciężkości, a Polestar 2 ma prawie idealny balans z przodu tyłu 5149. Prowadzenie jest neutralne w kilku skradzionych momentach, które mogę dostać na rondach i na rampach z liśćmi koniczyny, a liczne regulacje amortyzatorów mogą poprawić prowadzenie pod kątem nadsterowności lub podsterowności, czyniąc tył sztywniejszym lub bardziej miękkim. Obecne ustawienia działają dobrze, ale niektórzy kupujący będą chcieli bardziej miękko. Niewielu będzie chciało być mocniejsze.

Zieleń to nowy luksus

Wewnątrz Polestar prezentuje inny rodzaj luksusu. Nic w tym kokpicie nie pochodzi z produktów pochodzenia zwierzęcego – jest wegański, chociaż skórzana tapicerka to kosztowna opcja za 4000 USD – a materiały są w większości ekologiczne. Do wykończenia użyto drewna z recyklingu. Fotele są obite tkaniną Polestar WeaveTech, która jest wykonana w większości z materiałów pochodzących z recyklingu i jest rozciągliwa jak tkanina syntetyczna. Dywany wykonane są z przetworzonych butelek na wodę. Wykorzystywane są również materiały na bazie lnu i korka.

Pomimo zbliżenia do natury, wygląd i styl są zimne, bezosobowe i techniczne, nawet w przypadku skandynawskiego designu. Nie wydaje mi się, aby kabina Polestara 2 była tak atrakcyjna, jak ciepłe i zachęcające wnętrza luksusowych rywali. Jest jednak bardziej naturalny i może być równie fajny, ponieważ jest zielony.

Wygląd kabiny jest również podobny do Tesli, ale przestrzeń nie jest. Podobnie jak Tesla, duży ekran dotykowy znajduje się z przodu i na środku, chociaż Polestar 2 ma również cyfrowy zestaw wskaźników. Środkowy ekran o przekątnej 11,2 cala działa na platformie Android, dzięki czemu Google jest częścią samochodu. Korzysta z Google Maps, zawiera sklep Google Play i reaguje na polecenia głosowe „Hej Google” lub „OK Google”. System może wyszukiwać przez Internet i sterować systemami samochodowymi, takimi jak klimatyzacja. Możesz nawet zalogować się na osobiste konta Google.

To pierwszy pojazd na rynku z interfejsem użytkownika Android Automotive i jest to zapowiedź innych marek.

Jak dotąd w większości dobrze. Nie wykrywam opóźnienia w reakcjach ekranu, a układ ekranu jest prosty, jeśli nie zbyt atrakcyjny, z dużymi ikonami, które są łatwo dostępne. Wygodne jest posiadanie wyszukiwania internetowego na pokładzie, a większość z nas zna kilka aplikacji, których można używać.

Jednak napotykam kilka problemów. Nie mogę sparować telefonu, aby korzystać z Apple CarPlay, ponieważ nie jest jeszcze dostępny, chociaż będzie to wkrótce. System nie ma również natywnego radia AM lub satelitarnego. Oba będą dostępne jako aplikacje, ale ten samochód ich nie ma, więc muszę to zrobić ze względu na lokalne sportowe rozmowy z Detroit i klasyczne radio rockowe.

Z systemem Android mam tylko kilka godzin, więc zarezerwuję ostateczną ocenę, dopóki nie będę mógł z nim dłużej żyć.

Życie z Polestarem 2 będzie dobre dla pasażerów, ale nie tak dobre, jak życie z Teslą. Różnica tkwi w platformie. Podczas gdy Tesla Model 3 i Model Y mają wspólną platformę deskorolkową przeznaczoną dla pojazdów elektrycznych, Polestar 2 wykorzystuje platformę CMA z crossovera Volvo XC40. Pozostawia to resztkowe opakowanie przeznaczone dla pojazdu napędzanego silnikiem spalinowym.

Platforma CMA utrzymuje szczątkowy garb tunelu transmisyjnego i umieszcza tylne siedzenie dalej do przodu niż w Tesli Model 3. Tesla ma dużo miejsca dla pasażerów o każdym wzroście, podczas gdy Polestar będzie miał trudności z zmieszczeniem 6 stóp za 6- stopka. Na szczęście jednak, kształt sedana typu fastback Polestar zapewnia aż 37,8 stóp sześciennych przestrzeni ładunkowej.

Wydajny, ale nie wiodący w swojej klasie

Agencja Ochrony Środowiska jeszcze nie oceniła zasięgu elektrycznego Polestar 2 w 2021 r. Akumulator o mocy 75 kWh zapewnia 291 mil w europejskim cyklu WLTP, a firma Polestar twierdzi, że po zakończeniu testów we wrześniu spodziewa się zasięgu w połowie lat 200-tych. Jednak mój tester pokazuje 200 mil zasięgu przy 98% naładowaniu na początku dnia.

Pod koniec mojej jazdy w ciepły, 87-stopniowy dzień przejechałem 81,8 mil, wykorzystałem 100 mil zasięgu według zestawu wskaźników (choć spada on tylko w odstępach co 10 mil) i zmniejszyłem poziom naładowania do 55 %. Komputer pokładowy pokazuje, że zużyłem 37,8 kWh na 100 mil, co przekłada się na 2,65 mili na kWh. Mam 2,91 mili na kWh w Tesli Model Y, więc Polestar 2 nie jest tak wydajny, ale żaden producent samochodów elektrycznych nie dorównał dotychczas wydajności Tesli. Mimo to Polestar 2 jest prawdopodobnie bardziej wydajny niż pojazdy elektryczne Audi, Jaguar i Porsche.

Polestar 2 może ładować się z prędkością do 150 kW, co daje 80% naładowania w 40 minut. Domowa ładowarka 240 V poziomu 2 może naładować akumulator w 8 godzin.

Ten samochód testowy to ozdobiony model Launch Edition. Jest to jedyny poziom wyposażenia w pierwszym roku modelowym, a jego cena wynosi 61 200 USD. Pakiet Performance dodaje 5000 USD, a każdy kolor inny niż czarny dodaje kolejne 1200 USD. Jednak każdy Polestar 2 kwalifikuje się do 7500 $ w kredytach od federalnych.

W tej formie, w tej cenie, Polestar 2 nie jest ofertą, jaką będzie w przyszłości. Polestar twierdzi, że w przygotowaniu jest model kosztujący zaledwie 41 000 USD, choć z pewnością będzie on miał mniej funkcji zapewniających bezpieczeństwo i wygodę.

Polestar 2 trafia prosto w podstawowe cechy marki, takie jak zrównoważony rozwój, moc, wydajność i styl. To inny rodzaj luksusowego samochodu od marki, która ma miejsce na rozwój. Dedykowana platforma EV zapewniłaby przyszłym Polestarom więcej miejsca, ulepszona technologia akumulatorów pomoże im lepiej konkurować z Teslą pod względem zasięgu, a ciągły rozwój inżynieryjny marki, która kiedyś była wydajnym ramieniem, sprawi, że jazda nimi będzie przyjemniejsza. Na razie Polestar 2 to dobry pierwszy krok w tym kierunku.

Firma Polestar zapewniła dzień z aparatem Polestar 2, aby przedstawić ten raport z pierwszej ręki.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close