Ogólne

Audi rezygnuje z Formuły E, aby skupić się na Rajdzie Dakar, powrót do Le Mans przez LMDh

W poniedziałek Audi ogłosiło kilka ważnych ogłoszeń dotyczących sportów motorowych.

Marka z czterema pierścieniami potwierdziła, że ​​opuści mistrzostwa Formuły E pod koniec sezonu 20202021, pozostawiając Porsche reprezentowanie Grupy Volkswagena w serii elektrycznych otwartych kół.

Zamiast tego Audi po raz pierwszy weźmie udział w rajdzie Dakar, korzystając z elektrycznego SUV-a. Będzie to specjalnie zaprojektowany SUV z akumulatorem wysokonapięciowym i silnikiem spalinowym służącym jako przedłużacz zasięgu – powiedział producent.

Audi od wielu lat bierze udział w Rajdzie Dakar, począwszy od rajdu w 2022 roku. Producent powiedział, że jego celem jest wykorzystanie sportów motorowych do poprawy wydajności jego elektrycznych układów napędowych i akumulatorów oraz przeniesienie tej wiedzy do przyszłych samochodów drogowych.

Widzieliśmy to już w Formule E, gdzie najnowszy model Audi wyposażony jest w elektryczny układ napędowy o mocy 335 koni mechanicznych, który waży mniej niż 77 funtów. Układ napędowy ma również sprawność 95%, a sprawność samego silnika-generatora wynosi 97%.

I chociaż Audi nigdy wcześniej nie brało udziału w Rajdzie Dakar, inne marki z Grupy VW, Porsche i Volkswagen, mają doświadczenie, z którego mogą skorzystać – zwłaszcza VW, który w latach 2009–2011 zaliczył wiele zwycięstw.

„Chcemy w przyszłości nadal prezentować hasło marki„ Vorsprung durch Technik ”w międzynarodowym sporcie motorowym na najwyższym poziomie i rozwijać innowacyjne technologie dla naszych samochodów drogowych – powiedział Markus Duesmann, dyrektor generalny Audi. „Najtrudniejszy rajd na świecie to idealny do tego etap”.

Audi potwierdziło również w poniedziałek, że przygotowuje się do wejścia do nowej kategorii LMDh (hybryda Le Mans Daytona) dla kierowców prototypów, ogłoszonych w styczniu. LMDh zostało ogłoszone wspólnie przez IMSA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Sportów Motorowych) i ACO (Automobile Club de l’Ouest), które sankcjonuje 24-godzinny wyścig Le Mans, najważniejszy punkt mistrzostw świata w rajdach długodystansowych. Zasady są nadal wypracowywane, ale LMDh może zostać wprowadzone do WEC i WeatherTech SportsCar Championship do sezonu 2022, zasadniczo umożliwiając zespołowi konkurowanie w wyścigach z obu serii tym samym samochodem.

Audi zapowiedziało, że będzie nadal badać inne areny sportów motorowych, chociaż nie szukaj nowego wpisu do DTM. Audi w kwietniu zapowiedziało, że opuści DTM po 2020 roku.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close