Audi rezygnuje z Formuły E, aby skupić się na Rajdzie Dakar, powrót do Le Mans przez LMDh

W poniedziałek Audi ogłosiło kilka ważnych ogłoszeń dotyczących sportów motorowych.
Marka z czterema pierścieniami potwierdziła, że opuści mistrzostwa Formuły E pod koniec sezonu 20202021, pozostawiając Porsche reprezentowanie Grupy Volkswagena w serii elektrycznych otwartych kół.
Zamiast tego Audi po raz pierwszy weźmie udział w rajdzie Dakar, korzystając z elektrycznego SUV-a. Będzie to specjalnie zaprojektowany SUV z akumulatorem wysokonapięciowym i silnikiem spalinowym służącym jako przedłużacz zasięgu – powiedział producent.
Audi od wielu lat bierze udział w Rajdzie Dakar, począwszy od rajdu w 2022 roku. Producent powiedział, że jego celem jest wykorzystanie sportów motorowych do poprawy wydajności jego elektrycznych układów napędowych i akumulatorów oraz przeniesienie tej wiedzy do przyszłych samochodów drogowych.
Widzieliśmy to już w Formule E, gdzie najnowszy model Audi wyposażony jest w elektryczny układ napędowy o mocy 335 koni mechanicznych, który waży mniej niż 77 funtów. Układ napędowy ma również sprawność 95%, a sprawność samego silnika-generatora wynosi 97%.
I chociaż Audi nigdy wcześniej nie brało udziału w Rajdzie Dakar, inne marki z Grupy VW, Porsche i Volkswagen, mają doświadczenie, z którego mogą skorzystać – zwłaszcza VW, który w latach 2009–2011 zaliczył wiele zwycięstw.
„Chcemy w przyszłości nadal prezentować hasło marki„ Vorsprung durch Technik ”w międzynarodowym sporcie motorowym na najwyższym poziomie i rozwijać innowacyjne technologie dla naszych samochodów drogowych – powiedział Markus Duesmann, dyrektor generalny Audi. „Najtrudniejszy rajd na świecie to idealny do tego etap”.
Audi potwierdziło również w poniedziałek, że przygotowuje się do wejścia do nowej kategorii LMDh (hybryda Le Mans Daytona) dla kierowców prototypów, ogłoszonych w styczniu. LMDh zostało ogłoszone wspólnie przez IMSA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Sportów Motorowych) i ACO (Automobile Club de l’Ouest), które sankcjonuje 24-godzinny wyścig Le Mans, najważniejszy punkt mistrzostw świata w rajdach długodystansowych. Zasady są nadal wypracowywane, ale LMDh może zostać wprowadzone do WEC i WeatherTech SportsCar Championship do sezonu 2022, zasadniczo umożliwiając zespołowi konkurowanie w wyścigach z obu serii tym samym samochodem.
Audi zapowiedziało, że będzie nadal badać inne areny sportów motorowych, chociaż nie szukaj nowego wpisu do DTM. Audi w kwietniu zapowiedziało, że opuści DTM po 2020 roku.