Recenzje

Bentley Flying Spur zyskuje sportowy charakter dzięki nowej specyfikacji stylistycznej

-Nowa specyfikacja stylizacji dla Flying Spur, wykonanej z włókna węglowego
-Sportowy zestaw body podkreśla wydajność Flying Spur
-Estetyka dodatkowo uzupełnia zaawansowany napęd na cztery koła i podwozie skrętne na cztery koła
-Specjalny przedni splitter, progi, tylny dyfuzor i spojler na pokrywę bagażnika, wszystko wykonane z błyszczącego, diagonalnego włókna węglowego 2×2
-Komponenty z włókna węglowego produkowane ręcznie i dopasowane do lusterek
– Formowane galwanicznie naszywki firmy Bentley 3D opracowane specjalnie na progi boczne

(Crewe, 26 sierpnia 2020 r.) Firma Bentley wprowadza nową specyfikację stylistyczną Flying Spur, umożliwiającą klientom podkreślenie sportowych atutów najszybszej na świecie produkowanej limuzyny i nadanie samochodowi jeszcze bardziej sportowej estetyki, dopasowanej do jego niezrównanych osiągów.

Flying Spur wyznacza luksusowy wzorzec w zakresie zwinności i dynamiki, wykorzystując najnowszą technologię podwozia, w tym aktywny napęd na wszystkie koła, sterowanie na wszystkie koła, wektorowanie momentu obrotowego i elektryczny stabilizator poprzeczny 48 V – po raz pierwszy wprowadzony przez firmę Bentley. Estetyka nowej specyfikacji stylistycznej uzupełnia niezrównane możliwości Flying Spur, zapewniając, że nowy flagowy model firmy Bentley wygląda równie oszałamiająco, jak się prowadzi.

Wykonane ręcznie z włókna węglowego o wysokim połysku zgodnie z dokładnymi tolerancjami w ramach szeroko zakrojonego programu rozwoju, specyfikacja stylistyczna obejmuje rozdzielacz przedniego zderzaka, listwy progowe z metalowymi znaczkami Bentley, tylny dyfuzor i spojler na pokrywie bagażnika.

Wzmocniony sportowy wygląd

Podobnie jak fornir, który zdobi przestrzeń kabiny, elementy zewnętrzne z włókna węglowego są dopasowane lustrzanie wzdłuż środkowej linii samochodu, aby zapewnić precyzyjny wygląd. Splot z włókna węglowego to skośny wzór 2×2, tkany w tym samym kierunku dla wszystkich komponentów, aby zapewnić spójność. Włókno węglowe składa się z wielu warstw, z których każda zapewnia optymalną wytrzymałość i trwałość przy zachowaniu minimalnej wagi.

Boczne listwy progowe zawierają wyjątkowy detal z trójwymiarową elektroformowaną plakietką Bentley. Profil odznaki został opracowany specjalnie dla specyfikacji stylizacji, aby zminimalizować ryzyko tworzenia się pęcherzyków powietrza w powłoce lakieru, jednocześnie zapewniając przykuwający wzrok wygląd fasetowy.

Specyfikacja stylistyczna została specjalnie zaprojektowana, aby uzupełniać właściwości aerodynamiczne Flying Spur. Pierwsze projekty są oceniane i udoskonalane za pomocą oprogramowania do obliczeniowej dynamiki płynów (CFD) pod kątem osiągów aerodynamicznych, w tym podnoszenia przedniego i tylnego oraz ogólnego oporu. Symulacje dotyczą również wpływu na chłodzenie układu napędowego, chłodzenie hamulców oraz hałas, wibracje i szorstkość (NVH). Testy elektryczne mają na celu zminimalizowanie wpływu, jaki części z włókna węglowego mogą mieć na systemy pojazdu, od PDC (kontrola odległości parkowania) po systemy radarowe i anteny do komunikacji i rozrywki na pokładzie.

Dopiero po zakończeniu tych wirtualnych ocen produkowane są pierwsze fizyczne prototypy, zanim zostaną dopracowane w tunelu aerodynamicznym i na torze testowym. Części są również oceniane we wszystkich warunkach jazdy do maksymalnej prędkości włącznie, pod kątem stabilności, wyczucia i osiągów zarówno podczas przyspieszania, jak i hamowania, aby zapewnić utrzymanie dynamiki jazdy Bentleya.

Po zatwierdzeniu funkcjonalności części są oceniane za pomocą różnych testów walidacyjnych. Obejmują one programy wytrzymałościowe – w tym ogólne testy pojazdów na dystansie 100 000 km – po testy nadużyć, takie jak brodzenie, uderzenia w krawężniki i wyboiste drogi. Testowanie sprzętu w laboratorium jakości firmy Bentley ocenia wydajność na podstawie drgań, cykli termicznych, obciążeń punktowych i uderzeń.

Po zakończeniu wszystkich prac testowych i rozwojowych proces produkcyjny jest udoskonalany w wielu cyklach rozwojowych, aby zapewnić spójne, powtarzalne tolerancje produkcyjne, spełniające rygorystyczne wymagania, jakich oczekuje się od firmy Bentley. Skanowanie 3D i porównanie z nominalnym cennikiem metrologicznym ocenia dokładność produkcji.

Specyfikację stylizacji można zamówić za pośrednictwem sieci sprzedawców detalicznych firmy Bentley i można ją określić przy zamawianiu lub modernizacji nowego samochodu w późniejszym terminie w celu ulepszenia istniejącego samochodu klienta.

Dynamika jazdy zorientowana na osiągi

Kiedy nowy Bentley Flying Spur został wprowadzony w 2019 r., Wyznaczył nowy punkt odniesienia w zakresie wydajności, zwinności i dynamiki. Kluczowym elementem podczas projektowania nowego Flying Spur było przesunięcie przedniej osi do przodu, aby poprawić rozkład masy, umożliwiając lepszą dynamiczną precyzję, obsługę i równowagę w połączeniu z aktywnym napędem na wszystkie koła, układem kierowniczym na wszystkie koła i Bentley Dynamic Ride.

W zależności od warunków drogowych, układ napędowy może zmieniać moment obrotowy do 480 Nm z tyłu samochodu na przednią oś, oferując lepszą przyczepność i właściwości jezdne, dzięki aktywnemu napędowi na wszystkie koła. Przód wydaje się teraz znacznie lżejszy, a reakcja skrętu została znacznie poprawiona. Efekt podsterowności występujący w przypadku stałego napędu na wszystkie koła jest praktycznie wyeliminowany, dzięki czemu samochód jest ogólnie bardziej zrównoważony.

Rozkład momentu obrotowego różni się w zależności od wybranego trybu dynamiki jazdy. W wersji Sport system ogranicza dostępny moment obrotowy na przednią oś do 280 Nm, utrzymując wyższy poziom momentu obrotowego z tyłu, co zapewnia bardziej dynamiczne wrażenia. Momentem obrotowym zarządza się również na każdej osi za pomocą układu wektorowania momentu obrotowego przez układ hamulcowy.

Elektroniczny układ kierowniczy na wszystkie koła poprawia zarówno stabilność przy prędkościach autostradowych, jak i zwrotność w mieście. Podczas manewrów z małą prędkością system skręca tylnymi kołami w kierunku przeciwnym do przednich. Skutkuje to skróceniem rozstawu osi, zmniejszeniem promienia skrętu prawie do tego z Continental GT, zwiększeniem zwinności i zauważalnym ułatwieniem parkowania.

Podczas manewrów z dużą prędkością system skręca tylne koła w tym samym kierunku, co przednie, zwiększając stabilność i zapewniając pewniejsze wyprzedzanie i zmianę pasa. Elektroniczne sterowanie wszystkimi kołami oznacza brak kompromisów między pewnością przy dużej prędkości a wygodą przy niskiej prędkości.

W Flying Spur zastosowano trójkomorowe resory pneumatyczne, które zawierają o 60 procent więcej objętości powietrza w porównaniu z poprzednim modelem. Pozwala to na większe zróżnicowanie, od sportowego poziomu sztywności sprężyny po wyrafinowanie luksusowej limuzyny, w zależności od trybu wybranego przez kierowcę. W nowym samochodzie zastosowano system CDC (Continuous Damping Control), który umożliwia płynną regulację amortyzatorów.

Cztery czujniki wysokości jazdy stale mierzą odległość między osią a nadwoziem. Jeśli system wykryje różnicę w porównaniu z normalną wysokością, objętość powietrza w sprężynach jest odpowiednio korygowana, aby przywrócić normalną wysokość.

System Bentley Dynamic Ride został zaprojektowany, aby poprawić zarówno obsługę, jak i komfort jazdy. System 48-woltowy steruje elektronicznym siłownikiem, który zarządza sztywnością stabilizatora poprzecznego, zmieniając sztywność na żądanie w celu zwalczania sił na zakrętach i utrzymywania pozycji Flying Spur.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close