Nowe technologieRecenzje

BMW obiecuje prototypowe akumulatory półprzewodnikowe przed 2025 r., A produkcja do 2030 r

BMW to najnowszy producent samochodów, który ogłosił plany produkcji akumulatorów półprzewodnikowych. W poniedziałkowym komunikacie prasowym BMW podało, że do 2025 roku będzie miał prototypową baterię półprzewodnikową, a do 2030 roku będzie gotowa do produkcji.

Akumulatory te zasilą następną generację samochodów elektrycznych BMW, które mają wejść na rynek w 2025 r. Podczas gdy niedawno ogłoszone samochody elektryczne BMW nadal są w dużej mierze oparte na istniejących modelach spalinowych, tak zwana „Neue Klasse” (niem. Nowa klasa ”, odnosząca się do rodziny modeli, która uratowała BMW przed finansową ruiną w latach 60. XX wieku) będzie oparta na dedykowanej platformie EV.

Akumulatory półprzewodnikowe zawdzięczają swoją nazwę elektrolitowi stałemu, w przeciwieństwie do ciekłego elektrolitu używanego w akumulatorach litowo-jonowych, które zasilają wszystkie obecnie produkowane samochody elektryczne. BMW uważa, że ​​do końca dekady zwiększy to gęstość energii „o co najmniej środkowy dwucyfrowy zakres procentowy”.

Większa gęstość energii oznacza, że ​​w danej objętości przestrzeni można zmagazynować więcej energii elektrycznej. Pozwoliłoby to na zwiększenie zasięgu bez powiększania pakietu baterii.

Szef BMW stwierdził również, że BMW będzie miało najbardziej ekologiczny samochód elektryczny na świecie. Frank Weber, członek zarządu BMW AG ds. Rozwoju, powiedział, że będzie „zrównoważony od początkowego pomysłu do recyklingu po fazie użytkowania”.

Chociaż żadna firma nie produkowała jeszcze baterii półprzewodnikowych na skalę komercyjną, inni producenci samochodów również wyrazili zainteresowanie tą technologią. Toyota poszukuje akumulatorów półprzewodnikowych do swoich przyszłych pojazdów elektrycznych, podczas gdy Volkswagen zainwestował w startup QuantumScape, twierdząc, że technologia akumulatorów firmy zapewni o 30% większy zasięg i 12 minut ładowania.

Nie jest jasne, czy akumulatory półprzewodnikowe spełnią te wymagania dotyczące wydajności, czy też okażą się opłacalne komercyjnie, ale modele Neue Klasse powinny niezależnie wytyczyć nowy kurs dla BMW.

BMW powiedziało, że nowe pojazdy elektryczne będą bardziej połączone cyfrowo niż poprzednie modele i będą kładły nacisk na aerodynamikę, aby zmaksymalizować zasięg. Producent samochodów skoncentruje się również na zrównoważonym rozwoju w procesie produkcyjnym, w tym na wykorzystaniu materiałów pochodzących z recyklingu i energii odnawialnej.

Modele Neue Klasse zostaną poprzedzone crossoverem BMW iX i sedanem BMW i4, które pojawią się w USA w 2022 r. Oczekuje się, że pojawią się elektryczne wersje serii 3, 7 i X1, wypełniając lukę wcześniej. pojawienie się pierwszych modeli Neue Klasse w 2025 roku.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close