Recenzje

Bugatti La Voiture Noire 1 z 1 nareszcie gotowy do dostawy

Bugatti La Voiture Noire był jedną z gwiazd Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2019 r., ale prezentowany samochód był wzorowym dolcem, poruszanym za pomocą silnika elektrycznego o małej mocy. Przechodząc do dnia dzisiejszego, właściciel samochodu, kimkolwiek by nie był, może wreszcie oczekiwać odbioru dostawy, ponieważ jedyny egzemplarz produkcyjny został ukończony. Bugatti oficjalnie zaprezentowało samochód w czwartek w swojej siedzibie w Molsheim we Francji.

Jeśli zapomniałeś, La Voiture Noire (przetłumaczone z francuskiego na „czarny samochód”) ma na celu uhonorowanie szczególnego przykładu Typu 57SC Atlantic, cennego Bugatti zbudowanego w kilku egzemplarzach w latach 1936-1938. La Voiture Noire honoruje typ 57SC Atlantic Jeana Bugattiego, który zaginął na początku II wojny światowej.

Jest oparty na platformie Chiron, a moc pochodzi również z 8,0-litrowego czteroturbodoładowanego W-16 Chirona. Silnik dostarcza 1480 KM w Chironie, ale ostatnie egzemplarze Bugatti otrzymały wersję silnika o mocy 1577 KM. Prawdopodobnie tym mocniejszym silnikiem jest zamontowana tutaj wersja.

Ale dlaczego dwuletnie opóźnienie między ujawnieniem w Genewie a ukończeniem auta klienta? Chociaż La Voiture Noire dzieli swoje wnętrze z Chironem, wprowadzono obszerne modyfikacje. Oczywiście jest nowe nadwozie, którego właściwości chłodzące i aerodynamiczne wymagały dopracowania. Do tego dochodzi zwiększony rozstaw osi i nowe koła, które również poprawiają prowadzenie. Pamiętaj, że jest to samochód, który musi być bezpieczny do jazdy z prędkością znacznie przekraczającą 250 mil na godzinę.

W rezultacie każda nowa część musiała przejść rygorystyczne testy i procedury jakości Bugatti. Obejmuje to obszerne symulacje, po których następują testy w tunelu aerodynamicznym i na stanowiskach testowych, a następnie na torach testowych i poligonach. Tak, chociaż La Voiture Noire jest jednorazowy, nadal przechodzi ten sam proces rozwoju, co modele Bugatti o większej objętości. Mówimy o 65 000 godzin inżynieryjnych.

Projekt nadwozia był pomysłem obecnego szefa projektowania Bugatti, Achima Anscheidta, który wyobrażał sobie samochód ponad 20 lat temu. Podobieństwa do Type 57SC Atlantic obejmują linię grzbietową i rząd sześciu końcówek wydechu. Listwa tylnych świateł tego nowoczesnego samochodu również naśladuje linię charakteru, która łączy tylne błotniki Type 57SC Atlantic.

Wewnątrz projektanci wybrali skórę licową w kolorze Havana Brown, który został wybrany ze względu na historyczne nawiązanie do oryginalnego samochodu. Są też akcenty z polerowanego i toczonego aluminium, a także selektor trybu jazdy wykonany z palisandru.

Kiedy wszystko zostało powiedziane i zrobione, La Voiture Noire wchodzi teraz do ksiąg historii jako jeden z najdroższych nowych samochodów, jakie kiedykolwiek sprzedano w cenie 11 milionów euro (około 13,2 miliona dolarów). Jeśli chodzi o tożsamość właściciela, Bugatti tylko chętnie powie, że auto trafiło do entuzjastów marki.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close