Ogólne

Crossover, sedan i SUV – wszystkie w 2024 roku

Hyundai w poniedziałek rano w Korei Południowej ogłosił utworzenie nowej marki samochodów elektrycznych o nazwie Ioniq.

Marka podąża za formułą, którą Hyundai podążał zaledwie kilka lat wcześniej, z Genesis: weź mocną tabliczkę znamionową, która odnosi się już do kilku rzeczy, i zmień jej ostrość. W przypadku Genesis skupiono się na luksusie; dla Ioniq to „wrażenia z jazdy zorientowane na klienta”.

W komunikacie prasowym wydanym wraz z ogłoszeniem Hyundai powiedział, że stworzenie marki „jest odpowiedzią na szybko rosnący popyt rynkowy” na pojazdy elektryczne.

Częścią strategii producenta samochodów jest sprzedawanie 1 miliona pojazdów elektrycznych na baterie rocznie do 2025 r., Aby stać się światowym liderem w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Z tej sprzedaży Hyundai planuje osiągnąć 560 000 sztuk – w tym Ioniq – podczas gdy Kia będzie walczyć o 500 000 rocznie do tego czasu.

Hyundai twierdzi, że celem marki będzie oferowanie „wrażeń z jazdy pojazdami elektrycznymi zorientowanymi na klienta, skoncentrowanych na połączonych rozwiązaniach stylu życia”. Obejmuje to gamę pojazdów zbudowanych na modułowej platformie EV, zwanej E-GMP.

W tym celu Hyundai obiecuje coś, co może pomieścić Teslę: ultraszybkie ładowanie – oczekuje się, że będzie obejmować szybkie ładowanie do 350 kW, możliwe dzięki architekturze 800-woltowej. Sugeruje również przeprojektowane wnętrze pojazdu, które jest „inteligentną przestrzenią życiową” z wysoce regulowanymi fotelami, łącznością bezprzewodową i schowkiem w desce rozdzielczej zaprojektowanym jako szuflady.

Hyundai planuje trzy nowe dedykowane modele EV w ciągu najbliższych czterech lat pod marką, w tym Ioniq 5, crossover oparty na koncepcji 45, zaprezentowanej pierwotnie na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2019 r., Oraz Ioniq 6, sedan oparty na tegorocznym Prophecy. pojęcie. Pojazdy te pojawią się odpowiednio w 2021 i 2022 roku – łącznie ze Stanami Zjednoczonymi – a większy SUV Ioniq 7 pojawi się na początku 2024 roku.

Oczywiście marka nie zaczyna od nowa. Zaczyna się od nazwy przystępnego cenowo rywala Hyundaia, Priusa – hybrydy bez portu ładowania, w zdecydowanej większości sprzedaży.

Hyundai Motor America potwierdził, że obecne pojazdy elektryczne sprzedawane pod nazwą Hyundai, takie jak Kona Electric, pozostaną niezmienione, a Ioniq Hybrid, Ioniq Electric i Ioniq Plug-In Hybrid będą nadal dostępne. I być może w ukłonie w stronę wniosków wyciągniętych z próby stworzenia odrębnego zestawu powierzchni handlowych dla Genesis, Hyundai potwierdził, że Ioniq będzie nadal korzystać z „istniejących kanałów dystrybucji Hyundaia”.

Wraz z pierwszym z tych pojazdów – crossoverem Ioniq 5 – który ma się pojawić w USA jesienią 2021 roku, to znacznie więcej niż tylko linie produkcyjne.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close