Ogólne

Daimler inwestuje w lidarową firmę Luminar przed wprowadzeniem na rynek autonomicznej ciężarówki

Daimler ogłosił w piątek, że nabywa mniejszościowy pakiet udziałów w Luminar, startupie z Doliny Krzemowej, opracowującym systemy monitorowania lidar dla samochodów i ciężarówek jeżdżących samodzielnie.

Luminar opracowuje lidarowe systemy monitorowania, które mogą wykrywać i identyfikować obiekty na drodze z dużą dokładnością. Volvo, które jest również inwestorem, planuje od 2022 roku integrować systemy Luminar w swoich samochodach.

W swoim oświadczeniu Daimler powiedział, że będzie współpracował z Luminarem, aby pomóc w realizacji celu, jakim jest posiadanie ciężarówki z naczepą zdolnej do obsługi sytuacji drogowych w nadchodzących latach. W tym zadaniu pomaga również Torc Robotics, firma tworząca oprogramowanie do pojazdów samojezdnych. Daimler nabył większościowy pakiet udziałów w Torc Robotics w 2019 roku.

Koncentrując się na prostszym zadaniu, jakim jest jazda po autostradzie, Daimler twierdzi, że będzie w stanie wprowadzić technologię na rynek wcześniej, niż gdyby skoncentrował się na systemie, który poradzi sobie również z jazdą miejską.

Daimler pracuje również nad systemem autonomicznej jazdy dla samochodów za pośrednictwem swojej jednostki Mercedes-Benz. Wcześniej Daimler powiedział, że będzie miał system dla samochodów, prawdopodobnie ograniczony również do sytuacji na autostradzie, gotowy około 2024 roku.

Chociaż systemy autonomiczne dla samochodów osobowych i ciężarowych będą miały wspólne cechy i technologię, będą między nimi wiele różnic. Należy wziąć pod uwagę rozmiar i masę ciężarówki, a także przegub przyczep i ich różne właściwości jezdne. Dlatego Daimler opracowuje osobno systemy autonomicznej jazdy dla samochodów osobowych i ciężarowych.

Daimler testuje już samojezdne ciężarówki na drogach w pobliżu Blacksburg w Wirginii, gdzie znajduje się Torc Robotics, i jest w trakcie tworzenia drugiego ośrodka testowego w Albuquerque w Nowym Meksyku.

Daimler w tym tygodniu ogłosił również, że będzie współpracował z Waymo firmy Alphabet Inc., aby zintegrować system autonomicznej jazdy Waymo Driver w swoich ciężarówkach. Martin Daum, szef działu autobusów i ciężarówek Daimlera, powiedział, że partnerstwo z Waymo ma pomóc przyspieszyć pojawienie się autonomicznych ciężarówek i że Daimler będzie nadal oddzielnie rozwijać własną technologię.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close