Recenzje

Elektryczna Alfa Romeo GTA firmy Totem to ogłuszacz z karoserią z włókna węglowego

Firma o nazwie Totem Automobili przekształciła klasyczną Alfę Romeo Giulia GTA (imiennik obecnego najbardziej hardkorowego sedana Alfy) jako nowoczesny samochód o wysokich osiągach z elektrycznym układem napędowym i karoserią z włókna węglowego.

Totem Alfa Romeo GT Electric startuje jako zwykła Giulia GTA, specjalna homologacja, która zadebiutowała w 1965 roku i przechodzi około 6000 godzin pracy w zakładzie firmy w Wenecji we Włoszech.

Totem po raz pierwszy ogłosił szczegóły dotyczące GT Electric w kwietniu i planował odsłonić samochód w lipcu podczas Goodwood Festival of Speed ​​2020, ale pandemia koronawirusa Covid-19 spowodowała zmianę tych planów. Obecnie firma przyjmuje zamówienia na samochód, który jest ograniczony do 20 sztuk i zaczyna się od 430 000 euro (około 508 670 USD).

To z pewnością wysoka cena, chociaż dawca Giulia GTA jest obecnie bardzo poszukiwanym klasykiem. Praca wykonana przez zespół Totemu jest również obszerna.

Firma wykorzystuje tylko 10% oryginalnego podwozia i instaluje klatkę bezpieczeństwa w celu zwiększenia sztywności. Zawieszenie samochodu dawcy również zostaje przemyślane. Zamiast standardowego przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami, Totem instaluje kolumnę McPhersona z dwukierunkowo regulowanymi śrubami Bilstein Clubsport. Z tyłu niezależne zawieszenie wielowahaczowe jest przymocowane do nowej ramy pomocniczej, w której znajduje się silnik elektryczny. Totem planuje również zaoferować opcję zawieszenia pneumatycznego. GT Electric jeździ również na 17-calowych kołach zaprojektowanych przez firmę Totem, owiniętych oponami Continental ContiSport Contact i wyposażonymi w hamulce Brembo.

Pojedynczy silnik elektryczny generuje moc 518 koni mechanicznych i moment obrotowy 692 funtów-stóp, a samochód rozpędza się do 100 km h od spoczynku w 3,4 sekundy. Deklarowana prędkość maksymalna to 152 mph.

Akumulator o pojemności 50,4 kilowatogodziny zapewnia zasięg 222 mil (prawdopodobnie mierzony w europejskim cyklu testowym) w „standardowym tempie”, według firmy i waży tylko 771,6 funta. Aby pomóc zrównoważyć wagę – w końcu A w GTA oznacza Alleggerita (po włosku „Lżejszy”) – Totem tworzy nową karoserię z włókna węglowego. Wynikowa masa własna wynosi nieco ponad 3100 funtów, co nie jest złe dla pojazdu elektrycznego.

Zamiast jednak bezpośrednio skopiować oryginalny projekt, Totem dokonał subtelnych zmian. GT Electric ma cztery reflektory zamiast dwóch oryginalnych, zmieniono konstrukcję słupka C, a na plakietce Alfa Romeo brakuje prętów z oryginału. Totem przeprojektował również dolną część samochodu, aby poprawić aerodynamikę, tworząc płaską podłogę z tylnymi wlotami powietrza, aby wygenerować siłę docisku.

Jeśli chodzi o wnętrze, Totem zamienił konwencjonalne wskaźniki na parę 3,5-calowych ekranów. W przeciwieństwie do oryginalnej Alfy Romeo Giulia GTA, GT Electric firmy Totem otrzymuje elektrycznie sterowane szyby i klimatyzację. Firma zdecydowała się również na dodanie zewnętrznego systemu nagłaśniającego składającego się z wielu głośników. Ma to na celu umożliwienie samochodowi brzmienia jak oryginał, z dokładnymi lokalizacjami dźwięku obracającego się silnika, zmiany biegów i krzyku wydechu.

Dostawy mają się rozpocząć w połowie 2022 roku.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close