Recenzje

Hennessey Venom F5 osiąga prędkość 200 mil na godzinę podczas testów aerodynamicznych

Pierwsza z trzech faz testów Hennessey Venom F5 dobiegła końca przed planowanym publicznym debiutem supersamochodu na Amelia Island Concours d’Elegance w maju. Hennessey ogłosił we wtorek, że samochód testowy osiągnął prędkość 200 mil na godzinę podczas testów aerodynamicznych.

Ta prędkość – osiągnięta na 2,2-mili na pasie startowym w byłej bazie Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych w Arkansas – jest mniej niż połowa deklarowanej przez Venoma prędkości maksymalnej 311 mil na godzinę, ale w teście nie chodziło o bicie rekordów. Zespół kierowany przez głównego inżyniera Johna Heinricy’ego skupiał się na doskonaleniu średnich prędkości i zachowaniu z wybiegu, podano w komunikacie prasowym Hennessey. Heinricy spędził wiele lat w General Motors, w tym jako asystent głównego inżyniera Corvette.

6,6-litrowy silnik V-8 Venoma F5 z podwójnym turbodoładowaniem również był ograniczony do 900 KM, czyli około połowy jego docelowej mocy 1817 KM. Hennessey twierdzi, że przy całkowicie otwartych kranach V-8 będzie również wytwarzał moment obrotowy 1193 funtów-stopę i obroty do 8500 obr min (chociaż jest ograniczony do 8200 obr min poza specjalnym trybem F5). Za moc odpowiada 7-biegowa, jednosprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów CIMA.

Oprócz nieużywanej bazy Sił Powietrznych, program testów obejmował również przystanki na własnym terenie Hennessey w Sealy w Teksasie i na torze Silverstone w Anglii, gdzie zbudowano pierwszy z 24 supersamochodów Venom F5. Kolejna faza rozwoju obejmie testy drogowe i więcej czasu na torze, aby udoskonalić zwinność, opanowanie samochodu i opinie kierowców. Według Hennessey, sesje testowe odbędą się w Laguna Seca i Circuit of the Americas (COTA). Nie ma jeszcze słowa na temat trzeciej fazy testów.

Nazwy „Hennessey” i „Venom” mogą brzmieć znajomo, ale Venom F5 to inny samochód niż 265 mil na godzinę Venom GT i został zbudowany przez nową firmę o nazwie Hennessey Special Vehicles (HSV), która jest niezależna od Hennessey Performance Inżynieria zajmująca się modyfikacjami.

Jednak podobnie jak w przypadku Venom GT, Hennessey chce pobić rekord prędkości samochodu produkowanego na lądzie, tym razem przekraczając 300 mil na godzinę. Firma wcześniej powiedziała, że ​​rozważa jazdę z maksymalną prędkością na zamkniętym odcinku autostrady w Teksasie w 2021 roku, używając samochodu klienta.

Hennessey powiedział w grudniu zeszłego roku, że 12 z 24 miejsc na kompilacje zostało zajęte, a osiem trafiło do klientów w USA. Kupujący będą musieli zarejestrować swoje samochody zgodnie z zasadą „Pokaż lub pokaż”, podobnie jak McLaren Speedtail.

Ceny wzrosły od czasu zaprezentowania złotówki Venom F5 w 2017 roku. W tamtym czasie Hennessey podawał cenę 1,6 miliona dolarów, ale dla każdego, kto nie złożył zamówienia do stycznia 2020 roku, cena ta wzrosła do 1,8 miliona dolarów. Obecnie wynosi 2,1 miliona dolarów. dla pozostałych miejsc na kompilację.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close