Recenzje

Hipercar Glickenhaus 007S ujawniony z 1400 KM, szacowany czas dzwonienia poniżej 6:00

Amerykańska Scuderia Cameron Glickenhaus stworzyła pretendenta do inauguracyjnego sezonu Le Mans Hypercar, nowej najwyższej klasy mistrzostw świata w rajdach długodystansowych.

Pretendentem jest 007, który obecnie przechodzi testy przed pierwszym wyścigiem na belgijskim Spa-Francorchamps 1 maja.

Zgodnie z nowymi przepisami zespoły rywalizujące w LMH muszą wyprodukować kilka samochodów drogowych o podobnej koncepcji układu napędowego, co ich samochód wyścigowy. Jednak niektóre zespoły dokładają wszelkich starań, aby wypuścić drogową wersję swojego prawdziwego samochodu wyścigowego. Jednym z nich jest Glickenhaus. Inne zespoły startujące w tym sezonie, Toyota i niemiecki ByKolles, również zrobią to samo.

Samochód drogowy Glickenhaus będzie nazywać się 007S, gdzie „S” oznacza samochód jako wersję „uliczną”. Samochód wyścigowy prawdopodobnie będzie miał w nazwie literę „C” od słowa „zawody”, choć do tej pory Glickenhaus określał go tylko jako 007.

W tym miesiącu Glickenhaus podał pierwsze szczegóły dotyczące 007S. Będzie miał 1400 KM na beczce, ale waży zaledwie 2800 funtów, co daje niesamowity stosunek mocy do masy. Napęd w samochodzie wyścigowym to specjalnie zaprojektowany 3,5-litrowy silnik V-8 z podwójnym turbodoładowaniem, opracowany przez francuskiego Pipo Moteurs, ale nie jest jasne, jaka konfiguracja będzie napędzać 007S.

007S będzie miał również układ trzech miejsc, podobny do konfiguracji stosowanej w McLarenie F1 i nowszych McLaren Speedtail i GMA T.50, w których kierowca siedzi pośrodku i jest otoczony po obu stronach fotelem pasażera.

Aerodynamika będzie zgodna z tymi samymi standardami, co przepisy LMH. Samochód będzie miał również podnośniki pneumatyczne i regulowane zawieszenie, dzięki czemu właściciele będą mogli szybko zamienić go w torowego potwora. Wystarczy zamienić opony na gładkie opony, upuścić zawieszenie i przełączyć się na gotowy do jazdy tor ABS i kontrolę trakcji. Glickenhaus szacuje, że 007S będzie w stanie pokonać Nürburgring w mniej niż sześć minut, i to na oponach dopuszczonych do ruchu ulicznego. Najszybszym obecnie produkowanym samochodem wokół „Ring” jest Mercedes-Benz AMG GT Black Series, który dokonał tego w czasie 6: 43.61 w listopadzie ubiegłego roku. Najszybszym samochodem, który dotarł do pierścienia, jest szalony 5: 19.55 ustawiony w 2018 roku przez specjalny pojazd Porsche 919 Evo, oparty na wyścigowym samochodzie 919 Hybrid LMP1.

Tylko 24 egzemplarze 007S zostaną wystawione na sprzedaż publiczną, a dostawy rozpoczną się dopiero dwa lata po zarezerwowaniu ostatniego miejsca na kompilację. Glickenhaus powiedział, że samochód będzie dopuszczony do ruchu ulicznego w Stanach Zjednoczonych, aw zależności od zamówień może być również legalny w Europie, Japonii i na Bliskim Wschodzie. Firma wymaga wpłaconego depozytu, ale zwróci go, jeśli limit 24 samochodów nie zostanie osiągnięty.

Cena za jeden to 2,3 miliona dolarów. Dla bardziej odważnych Glickenhaus zbuduje samochód wyścigowy 007 i pozwoli ci rywalizować z własnym zespołem w tegorocznym 24-godzinnym Le Mans, najważniejszym wydarzeniu World Endurance Championship. Ta opcja kosztuje nieco poniżej 6 milionów dolarów.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close