Ogólne

Koncepcja Subaru STI E-RA: elektryczna maszyna gąsienicowa celuje o 6:40 „Czas dzwonka”

Subaru zaprezentowało w piątek koncepcję STI E-RA na Tokyo Auto Salon w 2022 roku, supersamochód torowy zasilany bateriami.

Koncepcja jest pierwszą salwą z nowego projektu STI E-RA Challenge, mającego na celu rozwój wysokowydajnej technologii pojazdów elektrycznych dla przyszłych programów drogowych i wyścigowych.

Jest napędzany czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1072 KM i zapewniający wysoki poziom wektorowania momentu obrotowego poprzez niezależne sterowanie każdym silnikiem. Subaru dostosowało system tak, aby zapewniał wysoką przyczepność i stabilność, poprzez ciągłe dostosowywanie się do sygnałów z czujników mierzących ciśnienie hamowania, siłę g, kąt skrętu, prędkość pojazdu, prędkość kół, obciążenie kół i odchylenie.

Każdy silnik jest zintegrowany ze skrzynią biegów i falownikiem w modułowej jednostce opracowanej przez firmę Yamaha, a każda z tych jednostek jest montowana bezpośrednio na kole — konstrukcja, którą Subaru mówi, że jest używana w sportach motorowych i zapewnia lepszą responsywność i kontrolę odchylenia. Silniki czerpią energię z 60-kilowatogodzinnego akumulatora litowo-jonowego.

Fani Subaru szybko zauważą „RA” w nazwie jako oznaczenie Subaru dla pojazdów torowych. Oznacza „Record Attempt” i został zastosowany do różnych modeli wydajności Subaru, a najnowszym odbiorcą jest Subaru WRX STI Type RA 2018.

Nie jesteśmy pewni, jakie rekordy zamierza ustanowić Subaru na STI E-RA, ale nie będzie to czas okrążenia na torze Nürburgring. Subaru powiedział, że zabierze STI E-RA na Ring w 2023 roku, próbując ustalić oficjalny czas okrążenia, ale jego celem jest tylko 6:40. To daleko do obecnego rekordu liczby pojazdów elektrycznych na Ringu, czyli 6:05,33 ustanowionego przez Volkswagen ID.R w 2019 roku.

Subaru miał również na swoim stoisku w Tokyo Auto Salon elektryczny crossover Solterra 2023 wyposażony w części koncepcyjne firmy STI. Należą do nich spojler dachowy, pełny zestaw nadwozia i niestandardowe koła.

Dla fanów Subaru wciąż z benzyną w żyłach, Subaru wykorzystało także Tokyo Auto Salon do zaprezentowania koncepcji Levorg STI i WRX S4 STI. Koncepcje prezentują różne części wydajności STI opracowane dla najnowszych Levorg i WRX. Prawdopodobnie zapowiadają również edycje specjalne przeznaczone do produkcji na rodzimy rynek Subaru.

Więcej informacji o Tokyo Auto Salon znajdziesz w naszym dedykowanym centrum.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close