Ogólne

Lucid Air w cenie od 77 400 USD oferuje do 1080 koni mechanicznych

Minęły prawie cztery lata, odkąd Lucid po raz pierwszy ujawnił koncepcję swojego sedana Air i chociaż od tego czasu wiele się zmieniło w świecie pojazdów elektrycznych, Lucid zdołał trzymać się większości swoich pierwotnych twierdzeń dotyczących samochodu – iw wielu przypadkach ulepszył je. im.

Być może najbardziej imponująca była zdolność Lucid do dotrzymania obietnicy wprowadzenia Air na rynek z ceną w przedziale 60 000 dolarów, po zachętach. Producent samochodów ogłosił w środę, że Air rozpocznie się od 77 400 USD, co spadnie do 69 900 USD dla właścicieli uprawnionych do federalnego kredytu podatkowego w wysokości 7500 USD na pojazdy elektryczne.

Ta baza Air nie wejdzie do produkcji do 2022 roku, ale możesz już zarezerwować ją na stronie Lucid. I chociaż jest to punkt wejścia do gamy, nadal będzie oferował imponującą moc 480 koni mechanicznych z jednosilnikowego układu napędowego (dostępny będzie dwusilnikowy napęd na wszystkie koła) i szacowany zasięg 406 mil. Będzie również standardowo wyposażony w 34-calowy zakrzywiony ekran. Dostępny będzie jednak zestaw elektronicznych funkcji wspomagania kierowcy DreamDrive Lucida.

Trzy dodatkowe modele Air zostaną umieszczone nad bazą Air, wszystkie ze standardowymi dwusilnikowymi układami napędowymi na wszystkie koła. W kolejności rosnącej są to Air Touring, Air Grand Touring i Air Dream Edition. Dream Edition pojawia się jako pierwsza, a Lucid obiecuje rozpoczęcie dostaw przyszłej wiosny. Grand Touring odbędzie się latem przyszłego roku, a Touring pod koniec 2021 roku. Pełne ceny podane są na dole artykułu.

Dream Edition to model o mocy 1080 koni mechanicznych, generowany przez podwójny silnik, który Lucid „zminiaturyzował”, aby zwiększyć przestrzeń wewnętrzną. Lucid powiedział, że Air Dream Edition będzie mógł pochwalić się 26 stopami sześciennymi miejsca do przechowywania, z czego prawie 10 stóp sześciennych będzie pochodzić z samego przedniego miejsca (tak zwanego „frunk”).

Osoby bardziej zainteresowane osiągami niż przechowywaniem powinny być bardziej niż zadowolone z liczby samochodów. Lucid powiedział, że Dream Edition przejedzie ćwierć mili w czasie 9,9 sekundy lub mniej. To terytorium hipersamochodów. Jest nawet blisko 9,65 sekundy Dodge Challenger SRT Demon drag special.

Lucid powiedział również, że osiągi będą powtarzalne i spójne, podobnie jak w przypadku Porsche Taycan, którego wariant Turbo S pokonuje ćwierć mili w przedziale 10 sekund. Najszybszy Tesla Model S obecnie również należy do dziesiątek, chociaż oczekuje się, że nadchodzący Model S Plaid spadnie do ósmych.

Maksymalny zasięg w Dream Edition szacuje się na 503 mil. Ci, którzy szukają największego zasięgu, będą musieli wybrać Grand Touring, który obiecuje do 517 mil zasięgu i wciąż zdrowe 800 KM. I wreszcie, Touring zaoferuje 620 KM i 406 mil zasięgu.

Wszystkie modele Lucid będą zasilane bateriami własnego projektu Lucid. Akumulatory zostały opracowane przez wewnętrzny dział technologiczny Lucid, Atieva, który dostarcza akumulatory do Formuły E od 2018 roku.

Największa bateria będzie miała 113 kilowatogodzin. Lucid powiedział, że można by było użyć większej baterii, ale skupił się na utrzymaniu rzeczy tak małych i ciasnych, jak to możliwe, aby poprawić przestrzeń wewnętrzną i zmniejszyć wagę i koszty. Przyniesie to również korzyści przyszłym modelom Lucid plany, jak planowany SUV (koncepcja pokazana powyżej).

Podstawą Air i przyszłego SUV-a jest platforma w stylu deskorolkowym, którą Lucid nazywa LEAP (Lucid Electric Advanced Platform). Przechowuje akumulator w podłodze i ma podwójne zawieszenie wahaczy z przodu i konfigurację wielowahaczową z tyłu.

Platforma obsługuje również szybkie ładowanie, dzięki systemowi elektrycznemu działającemu pod napięciem ponad 900 woltów, czyli 100 więcej niż obecnie. Mówimy o możliwości odzyskania 300 mil zasięgu w zaledwie 20 minut przy użyciu szybkiej ładowarki, takiej jak te z Electrify America. Odpowiada to 20 milom zasięgu na minutę ładowania.

Silniki Lucida obracają się do 20000 obr min i rozwijają do 650 KM, a trzy z nich można zamontować w Air. Każdy silnik jest połączony z falownikiem, skrzynią biegów i mechanizmem różnicowym, tworząc pojedynczą jednostkę napędową, która waży zaledwie 163 funty i jest wystarczająco mała, aby zmieścić się w standardowej torbie podręcznej linii lotniczych. Lucid powiedział, że jego jednostka napędowa jest 45% lżejsza i do 59% mocniejsza niż najbliższy konkurent.

„Kiedy Lucid Air pojawi się na rynku przyszłej wiosny, świat zobaczy, że opracowaliśmy najlepszą technologię pojazdów elektrycznych z szerokim marginesem i skutecznie stworzyliśmy nowy punkt odniesienia dla pojazdów elektrycznych” – powiedział Peter Rawlinson, CEO i CTO Lucid komunikat.

Pełne ceny Lucid Air są wymienione poniżej:

Lucid Air – 77 400 $ – 480 koni mechanicznych – zasięg 406 mil
Lucid Air Touring – 95 000 $ – 620 koni mechanicznych – zasięg 406 mil
Lucid Air Grand Touring – 139 000 $ – 800 koni mechanicznych – 517 mil zasięgu
Lucid Air Dream Edition – 169 000 $ – 1080 koni mechanicznych – zasięg 503 mil

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close