Ogólne

Mercedes-Benz zapowiada semi-ogniwa paliwowe z koncepcją GenH2 Truck

Starając się wyeliminować emisje w całej swojej flocie pojazdów, Mercedes-Benz pracuje nie tylko nad samochodami elektrycznymi i SUV-ami, ale także dostawczymi samochodami elektrycznymi.

Firma macierzysta Mercedesa, Daimler, jest jednym z największych producentów ciężarówek na świecie, kontrolującym nie tylko markę Mercedesa, ale także firmy takie jak Freightliner, Western Star i Fuso, a nowa koncepcja GenH2 Truck, zaprezentowana przez Mercedesa w środę, pokazuje przyszłość od jak dawna -transport lądowy będzie podobny.

Ciężarówka GenH2 to naczepa z napędem wodorowo-elektrycznym. Wykorzystuje wodór do wytwarzania energii elektrycznej za pośrednictwem stosu ogniw paliwowych, który następnie zasila elektryczny układ napędowy. Podobne ciężarówki z ogniwami paliwowymi pokazały Toyota, Nikola i Hyundai.

Z pełnym zbiornikiem wodoru, przechowywanym tutaj w postaci płynnej, ciężarówka Mercedesa będzie w stanie pokonać dystans ponad 620 mil, co jest porównywalne z ciężarówką z silnikiem Diesla. Przewagą nad ciężarówką elektryczną z akumulatorem, taką jak planowana Tesla Semi, która ma mieć zasięg 500 mil, jest znacznie szybszy czas tankowania, ponieważ zbiorniki wodoru można napełnić w kilka minut, chociaż znalezienie wodoru na sprzedaż jest nadal prawie niemożliwe w większości części. .

Niemniej jednak ciężarówka GenH2 nie jest tylko na pokaz. Zapowiada wersję produkcyjną, która rozpocznie testy klientów w 2023 r. I obiecuje pełne komercyjne wydanie po 2025 r. W wersji produkcyjnej będzie system z dwoma silnikami, w którym każdy silnik będzie mógł dostarczać ciągłe 308 koni mechanicznych i 1163 funtostopy moment obrotowy i szczyt 442 KM i 1527 lb-ft. Zwykle silniki pobierają energię ze stosu ogniw paliwowych, ale w sytuacjach dużego obciążenia energia będzie również pobierana z akumulatora. Ten akumulator będzie miał stosunkowo niewielką pojemność 70 kilowatogodzin, ponieważ będzie używany tylko tymczasowo, na przykład podczas gwałtownego przyspieszania ciężarówki lub wjeżdżania na strome wzniesienie.

Daimler nawiązał współpracę z innym gigantem przewozowym, Volvo Trucks (niezależnym od firmy samochodowej Volvo), w celu opracowania układu napędowego. Obie firmy rozważają również wykorzystanie energii odnawialnej do rozłożenia wody na wodór i tlen w celu zbudowania infrastruktury do tankowania wodoru. Inną opcją jest pozyskiwanie wodoru z gazu ziemnego z wykorzystaniem technologii wychwytywania dwutlenku węgla w celu stworzenia paliwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.

Daimler opracowuje również ciężarówki akumulatorowo-elektryczne na krótsze trasy, a niektóre już są w sprzedaży, takie jak Fuso eCanter, który rozpoczął produkcję w 2017 r. W 2021 r. Wprowadzi na rynek większą ciężarówkę akumulatorowo-elektryczną Mercedes eActros o zasięgu ponad 124 mil, oraz jeden zdolny do osiągnięcia ponad 310 mil zasięgu w 2024 roku.

Jeśli chodzi o samochody i SUV-y, Mercedes planuje trzymać się akumulatorowo-elektrycznych układów napędowych. Mimo że w przeszłości opracowywała samochody wodorowo-elektryczne, obecnie postrzega energię akumulatorową jako lepsze rozwiązanie.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close