Recenzje

Poznaj człowieka, który jeździ każdym nowym Bugatti

Steve Jenny ma godną pozazdroszczenia pracę. Jako kierowca testowy Bugatti sprawdza każdy nowy samochód przed dostarczeniem go do klienta. Bugatti niedawno wyjaśnił, w jaki sposób Jenny dostała ten słodki koncert i co pociąga za sobą jego typowy dzień.

Jenny dołączył do Bugatti w 2004 roku i od tego czasu jeździł 90% wszystkich sprzedanych pojazdów Bugatti, pokonując ponad 217 000 mil Veyron, Chiron i Divo, szacuje firma.

Wychowana w Alzacji we Francji Jenny zaczynała jako kierowca rajdowy i pilot, a następnie została mechanikiem i inspektorem jakości, pracując dla dostawców motoryzacyjnych Mahle i BBS. Znajdując się w pobliżu siedziby Bugatti w Molsheim, miał kilka przebłysków na temat obiektu i prototypów Veyrona podczas testów, i zdecydował się wysłać aplikację.

Dziś Jenny jest pierwszą osobą, która w gniewie prowadzi każde nowo ukończone Bugatti. Pięciogodzinna jazda próbna przed dostawą obejmuje jazdę po drogach publicznych, a także slalom i akcelerację na lotnisku i na torze wyścigowym, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku.

Każdy samochód jest jednak nieco inny, więc Jenny najpierw musi odnotować, na jaki region dany samochód uzyskał homologację i jakie opcje wybrał klient. Każda jazda testowa obejmuje około 186 mil i zaczyna się od odcinka drogowego, w którym Jenny sprawdza wagę i reakcję pedałów, wyczucie kierownicy i nasłuchuje wszelkich nietypowych dźwięków. Ta część testu obejmuje również przejazd po brukowanej drodze w celu oceny zawieszenia.

Bugatti używa zamkniętego pasa startowego lotniska do testów dużych prędkości, które obejmują prędkość przekraczającą 186 mil na godzinę, według producenta. Jenny testuje kontrolę startu, hamulec aerodynamiczny i kontrolę stabilności, a także przeprowadza manewry szybkiej zmiany pasa ruchu i zatrzymuje się przy prędkości 124 mil na godzinę.

Potem wracamy do Molsheim, gdzie mechanicy wymieniają olej w skrzyni biegów i koła oraz mocują oryginalne podwozie samochodu. Samochód jest następnie wysyłany z powrotem na godzinną jazdę próbną, zanim zostanie dopuszczony do wysyłki do klienta.

Produkcja Chirona dobiega końca, ale Bugatti sprawi, że Jenny będzie zajęta testowaniem Centodieci wywodzących się z Chirona, limitowanej edycji, będącej hołdem dla supersamochodu Bugatti EB 110 z lat 90., a także bolidu Bolide. Bugatti milczał o tym, co będzie dalej, ale firma została niedawno przeniesiona do joint venture Porsche i Rimac, co wskazuje, że energia elektryczna może być w jej przyszłości.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close