Ogólne

Startupy pojazdów elektrycznych Fisker, Lordstown Motors wchodzą na giełdę

Startupy EV Fisker i Lordstown Motors są obecnie spółkami notowanymi na giełdzie, choć żadna z nich nie dostarczyła jeszcze produktu.

Poszli w ślady innego start-upu EV, Nikoli, wchodząc w tak zwaną „odwrotną fuzję” ze spółką celową, której akcje są już w publicznym obrocie. W przygotowaniu jest więcej umów związanych z pojazdami elektrycznymi, w tym z Canoo i Mullen.

Lordstown połączył się z DiamondPeak Holdings Corp. i rozpoczął handel na giełdzie Nasdaq w poniedziałek pod symbolem giełdowym „RIDE”. Po początkowym skoku o 20% i osiągnięciu wysokiego poziomu 21,75 USD, akcje zostały wyprzedane podczas tegotygodniowego psu rynkowego i zamknęły się w czwartek na poziomie 14,74 USD.

Fisker połączył się ze Spartan Energy Acquisition Corp. iw piątek rozpoczął notowania na giełdzie nowojorskiej pod symbolem giełdowym „FSR”.

Oczekuje się, że poprzez wejście na giełdę Fisker i Lordstown otrzymają odpowiednio 1 miliard i 675 milionów dolarów. Obie firmy wykorzystają większość środków na wprowadzenie na rynek swoich pierwszych produktów.

Podczas gdy Fisker nie spodziewa się, że jego pierwszy produkt, rywal Tesli Model Y o nazwie Ocean, będzie produkowany do końca 2022 roku, Lordstown spodziewa się, że jego pierwszy produkt, Endurance, pełnowymiarowa ciężarówka pickup z silnikami na kołach, będzie w produkcji do końca 2021 roku.

Model Endurance zostanie zbudowany w byłej fabryce General Motors w Lordstown w stanie Ohio, a za nim mogą pojawić się SUV-y i średniej wielkości pickup. Lordstown powiedział, że ma ponad 40 000 zamówień w przedsprzedaży, co oznaczałoby około 2 miliardy dolarów przychodu.

Jeśli chodzi o Ocean, Fisker planuje zlecić produkcję firmie Magna Steyr w Austrii. Magna Steyr dostarczy również Fiskerowi platformę dla Ocean i być może inne modele, które firma ma na desce kreślarskiej.

Fisker powiedział, że ma już 9 000 rezerwacji na Ocean, aw przeciwieństwie do Lordstown, które planuje wprowadzić na rynek północnoamerykański, Fisker planuje wystrzelić w Ameryce Północnej i Europie. Jednym z pierwszych europejskich klientów Fiskera jest duńska firma oferująca usługi przewozowe o nazwie Viggo, która w tym tygodniu ogłosiła, że ​​kupi 300 oceanów do swojej floty.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close