Recenzje

Teaser dotyczący autonomicznej furgonetki VW, który ma się pojawić w 2025 r., Prawdopodobnie wskazuje na nowy Microbus

Volkswagen w 2025 r. Wprowadzi na rynek autonomiczną wersję swojego nadchodzącego elektrycznego vana opartą na koncepcji ID.Buzz po raz pierwszy zaprezentowanej w 2017 r., Poinformował w zeszłym tygodniu producent samochodów.

Wraz z ogłoszeniem producent zaprezentował szkic zwiastuna, który przedstawia samojezdną furgonetkę i prawdopodobnie wskazówki dotyczące ostatecznego projektu wersji produkcyjnej ID.Buzz. Zauważysz, że pojazd na szkicu zwiastuna ma bardziej konwencjonalne światła na obu końcach. Posiada również wiele czujników wokół nadwozia, w tym na dachu, chociaż te elementy będą ograniczone do autonomicznych wersji furgonetki.

Wersja produkcyjna ID.Buzz, który jest zapowiadany jako duchowy następca kultowego Microbusa, zadebiutuje w 2022 roku. Jednak nie trafi do lokalnych salonów dopiero w 2023 roku, powiedział w styczniu Scott Keogh, dyrektor generalny Volkswagena of America.

VW wspominał zarówno o osobowej, jak i towarowej wersji nowoczesnego Microbusa.

Wersja autonomiczna, która ma się pojawić w 2025 r., Będzie wykorzystywana do zautomatyzowanych usług taksówkowych w ruchu miejskim, powiedział VW. Dział pojazdów użytkowych producenta samochodów będzie odpowiedzialny za wszystkie usługi komercyjne obejmujące pojazdy samojezdne.

System autonomicznej jazdy, który ma być używany przez VW do usług zautomatyzowanych taksówek, jest opracowywany przez Argo AI, a testy już trwają na drogach publicznych w Niemczech. Argo AI to amerykański start-up w dziedzinie technologii samojezdnych, który ma równe inwestycje Grupy Volkswagena i Forda. Oczekuje się, że Ford zaoferuje swoją pierwszą komercyjną usługę z wykorzystaniem systemu autonomicznej jazdy Argo AI w 2022 roku.

Grupa VW rozwija również własny system jazdy autonomicznej za pośrednictwem nowej organizacji Car.Software dla samochodów prywatnych. Będzie dostępny dla wszystkich marek Grupy VW, ale czas jest niepewny.

Oddzielne systemy autonomicznej jazdy opracowywane przez Argo AI i VW Group będą zajmować do 4 poziomu w skali SAE zdolności do samodzielnej jazdy. Samochody poziomu 4 mogą działać w pełni samodzielnie, ale tylko w określonych warunkach, z których głównym jest zazwyczaj obszar geofrontowany. Najwyższą oceną w skali SAE jest samochód poziomu 5. Taki samochód byłby w stanie samodzielnie funkcjonować we wszystkich warunkach, jakich oczekuje się od człowieka.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close