Recenzje

Volvo Highway Pilot obiecuje jazdę po autostradach bez nadzoru *

Przeprojektowane Volvo XC90 oparte na zaktualizowanej wersji modułowej platformy SPA obecnego modelu ma się pojawić w 2022 roku i docelowo będzie wyposażone w technologię umożliwiającą sterowanie pojazdem na autostradach bez konieczności monitorowania kierowcy.

Funkcja ta będzie się nazywać Highway Pilot i należy ostrzec, że nie będzie działać na wszystkich autostradach. Volvo twierdzi, że funkcja zostanie aktywowana dopiero po zweryfikowaniu, że jest bezpieczna dla wyznaczonych autostrad i warunków. To plasuje go na poziomie 4 w skali SAE zdolności do samodzielnej jazdy. Prawdziwie autonomiczny samochód, który może dorównać ludzkim szeregom na poziomie 5 w skali.

Highway Pilot będzie możliwy dzięki szeregowi czujników, w tym systemom lidar firmy Luminar, które będą montowane we wszystkich modelach Volvo opartych na zaktualizowanej platformie SPA (SPA2). Oprogramowanie opracowane przez wewnętrzny dział samojezdnych Volvo, Zenseact, będzie wykorzystywać dane zebrane przez czujniki do sterowania pojazdem, a wszystko będzie zasilane przez komputer Drive Orin firmy Nvidia. Komputer jest w stanie wykonać 254 biliony operacji na sekundę.

W wywiadzie udzielonym w 2018 roku Połączenie z samochodem, Szef działu badawczo-rozwojowego Volvo Henrik Green powiedział, że Volvo planuje zaoferować Highway Pilot jako czterocyfrowy dodatek premium.

Chociaż sprzęt wymagany do Highway Pilot będzie gotowy, gdy przeprojektowany XC90 zostanie wprowadzony na rynek w przyszłym roku, Volvo nie poinformowało, kiedy ta funkcja zostanie faktycznie udostępniona. A nawet gdy funkcja jest jest dostępny, może nie działać we wszystkich krajach, w zależności od wymaganych warunków, a także od istniejącego otoczenia regulacyjnego.

System autonomicznej jazdy poziomu 4 w pojazdach prywatnych byłby dużym krokiem naprzód w przemyśle motoryzacyjnym. Podczas gdy Waymo ma usługi taksówkowe na poziomie 4, które są dostępne w niektórych częściach Phoenix w Arizonie, jeśli chodzi o pojazdy prywatne, osiągnęliśmy tylko poziom 2, ponieważ zawsze wymagane jest ciągłe monitorowanie kierowcy. Jednak sytuacja zaczyna się zmieniać. W marcu Honda ogłosiła wprowadzenie funkcji autonomicznej jazdy na autostradach poziomu 3, aczkolwiek tylko w Japonii. Działa również na wyznaczonych autostradach i pozwala kierowcy oderwać wzrok od drogi tylko na krótki czas.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close