Recenzje

Z garażu Jaya Leno wyjeżdża coupe Dodge Viper GTS z pierwszego roku 1996

Po pokazaniu swojego roadstera Dodge Vipera z 1993 roku, Jay Leno umieścił następcę tego samochodu przed kamerami w niedawnym odcinku Garażu Jaya Leno. To coupe Dodge Viper GTS z 1996 roku było kolejną ewolucją tej rasy i podobnie jak Viper z 1993 roku, Leno jest jego właścicielem od nowa.

Leno powiedział, że do zakupu GTS namówiono zaledwie trzy lata po odebraniu jego roadstera przez ówczesnego szefa rozwoju produktów Chryslera, Boba Lutza. Lutz, który podczas swojej długiej kariery zajmował również ważne stanowiska w BMW, Ford i General Motors, skierował do Leno ten sam ton, co Dodge skierował do większej publiczności kupującej samochody. Obiecał więcej władzy w (nieco) bardziej cywilizowanym pakiecie.

Zaprezentowany jako samochód koncepcyjny na salonie samochodowym w Detroit w 1989 roku, oryginalny Viper zaszokował świat motoryzacyjny swoim podejściem do osiągów opartym na podstawach. To również utrudniało życie z samochodem. Viper pierwszej generacji miał cienki płócienny panel na dach, boczne okna winylowe i brak zewnętrznych klamek. Oznacza to między innymi, że nie można go zostawić bez opieki na parkingu, zauważył Leno.

Viper z 1996 roku może wyglądać podobnie do oryginału, ale jest uważany za drugą generację modelu. Tego roku Dodge wypuścił coupe GTS obok zaktualizowanego roadstera. Ponieważ roadster został pomyślany jako nowoczesna wersja Shelby Cobra, GTS był w istocie reinkarnacją Cobra Daytona Coupe.

Ze stałym dachem, bocznymi szybami i klimatyzacją coupe GTS było bardziej praktyczne i łatwiejsze w życiu niż roadster. Ale był też mocniejszy: 8,0-litrowy V-10 został dostrojony do produkcji 450 koni mechanicznych, o 50 KM więcej niż oryginalny roadster. V-10 wywodzi się z silnika ciężarówki Dodge, ale z blokiem i głowicami wykonanymi z aluminium przez Lamborghini, którego właścicielem był wówczas Chrysler.

Jak zwykle, Jay zabiera samochód na przejażdżkę w dalszej części filmu, co pozwala nam usłyszeć dudnienie V-10. Mówi, że silnik jest mocny i lubi widok na pasiastą maskę.

Produkcja Vipera zakończyła się wraz z rokiem modelowym 2017, a Fiat Chrysler Automobiles, który łączy się z francuską Grupą PSA, aby przekształcić się w Stellantis, prawdopodobnie nie przywróci jej, chociaż Jay uważa, że ​​nazwa jest zbyt cenna, aby pozostawić ją kłamcą. Obejrzyj , aby dowiedzieć się więcej o pięknym coupe Jaya z 1996 roku Viper GTS.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Facebook
Close
Close