Ogólne

Zasady dotyczące jednostki napędowej 2025 F1 mogą utorować drogę do wejścia Grupy VW

Marka koncernu Volkswagen w Formule 1? Kiedy ostatnio słyszeliśmy na ten temat, marka Porsche Grupy VW była bliska powrotu do F1 jako dostawca jednostek napędowych i jeszcze w 2017 roku pracowała nad jednostką napędową zaprojektowaną zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Szybko do przodu do dzisiaj i pojawiają się twierdzenia, że ​​Grupa VW ponownie poważnie rozważa zaangażowanie jednej ze swoich marek w F1, chociaż każdy ruch zależałby od tego, jak nowe regulacje sportowe, które mają zostać wprowadzone w 2025 r., Poradzą sobie ze zrównoważonym rozwojem, Fritz Enzinger, wiceprezes. sportów motorowych w Porsche, powiedział BBC w wywiadzie opublikowanym w środę.

„Porsche i Volkswagen [Group] przestrzegają stale zmieniających się przepisów we wszystkich odpowiednich seriach wyścigowych na całym świecie ”- powiedział. „Dzieje się tak również w przypadku pojawiających się nowych regulacji dotyczących silnika i układu napędowego w Formule 1 od 2025 roku”.

Nowe zasady dotyczące jednostek napędowych, które mają zostać wprowadzone w 2025 r., Są na tym samym poziomie, co w przypadku wprowadzenia obecnej ery hybrydowej V-6 w 2014 r. Organizatorzy kładą szczególny nacisk na redukcję kosztów i emisji dwutlenku węgla, przy jednoczesnym zapewnieniu, że jednostki napędowe są nadal mocne i budzą emocje. .

Środkiem, który jest szczególnie interesujący dla Porsche, jest wprowadzenie w pełni zrównoważonych paliw. Producent samochodów zainwestował już w pilotażową fabrykę, która może opracować paliwo syntetyczne z wykorzystaniem technologii wychwytywania dwutlenku węgla.

„Byłoby bardzo interesujące, gdyby aspekty zrównoważonego rozwoju, na przykład wdrażanie e-paliw, odegrały w tym rolę” – powiedział Enzinger. „Jeśli te aspekty zostaną potwierdzone, ocenimy je szczegółowo w ramach Grupy VW i omówić dalsze kroki ”.

Według BBCWedług źródeł Porsche brało udział w dyskusjach na temat zasad F1 w 2025 roku. Niektóre źródła podały również, że Grupa VW mogłaby wykorzystać Audi lub Porsche do programu F1, gdyby tak się stało.

Nie spodziewaj się jednak pełnego zespołu fabrycznego na poziomie Ferrari czy Mercedes-Benz AMG. Według BBCWedług źródeł, Grupa VW przeprowadziła wstępne rozmowy z Red Bull Racing, McLarenem i Williamsem. McLaren i Williams używają obecnie jednostek napędowych Mercedesa, podczas gdy Red Bull używa jednostki napędowej Hondy, ale będą potrzebować nowego dostawcy po wprowadzeniu zasad 2025. Szef zespołu Red Bulla, Christian Horner, powiedział w przeszłości, że zespół będzie otwarty na współpracę z producentem samochodów. Wcześniej miała umowy sponsorskie z Infiniti i Aston Martinem.

Ale nie można wykluczyć McLarena i Williamsa. Nowy dyrektor generalny Williamsa, Jost Capito, był wcześniej szefem działu R osiągów i sportów motorowych marki Volkswagen, a także kierował odnoszącym sukcesy zespołem VW Rajdowych Mistrzostw Świata, który w ostatniej dekadzie zdobył trzy tytuły z rzędu. Capito pracował również w Porsche w latach 1989-1996.

W międzyczasie szef zespołu McLarena, Andreas Seidl, był wcześniej szefem działu sportów motorowych Porsche i prowadził odnoszący sukcesy program LMP1 w Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

Powinniśmy również zwrócić uwagę, że nowy dyrektor generalny F1, Stefano Domenicali, był wcześniej szefem marki Lamborghini grupy VW, a przed tym szefem zespołu F1 Ferrari.

Bądźcie czujni.

Pokaż wiecej

Molter

Od zawsze moim marzeniem było prowadzenie zgranej ekipy i pisanie artykułów na przeróżne tematy.Moją pasją zaraziłem wiele osób i jestem z tego bardzo dumny.Mam nadzieję , że nasze publikacje dają Państwu nie tylko wiedzę , ale również przyjemność z czytania naszych nowinek.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Close
Close